A brit-thai versenyző már az első körben kiállni kényszerült a szuzukai versenyen, miután összeütközött az RB versenyzőjével, Daniel Ricciardóval. Mint ismert, a Williams csapata a Miami Nagydíjig tartalékkasztni nélkül kénytelen versenyezni, a csapatnál pedig azt remélik, Albon mostani autótörése után meg tudják majd javítani a versenygépet, és el is tudják utaztatni azt a következő versenyhelyszínre, Sanghajba.
Két hét alatt Alboné volt a harmadik komolyabb incidens a Williamsnél: Ausztráliában ugyancsak Albon tört autót, versenygépe pedig akkor olyannyira megsérült, hogy az istálló végül csak egy autóval tudott versenyezni Melbourne-ben, amit végül nem Logan Sargeant, hanem a brit pilóta kapott meg. Szuzukában aztán Sargeant balesetezett a nyitóedzésen, és bár az ő kasztnija túlélte a becsapódást, az autó természetesen jelentős károkat szenvedett.
„A harmadik kasztni jelen állás szerint Miamiig nem áll rendelkezésünkre, az még nagyon messze van” — mondta James Vowles csapatfőnök. „Ami a kasztnit illeti, ha minden erőforrást bevetünk, amit csak be tudunk a szervezeten belül, akkor 8-10 hét, mire elkészülünk vele. Ez az az idő, ami egy harmadik kasztnihoz kell. Az első esetében még tovább tart a dolog, hiszen időközben belerázódsz a folyamatba.”
„Nálunk egyértelműen nem az egész szervezet dolgozik ezen, ezzel egyidőben dolgoznunk kell a tartalékalkatrészeken és a fejlesztéseken is. Ami esetünkben természetesen soha nem az volt a terv, hogy három kasztni nélkül versenyezzünk, az volt a terv, hogy meglegyen három már az év elején. Mindez a rendszer túlterheltségének, az autó komplexitásának következménye, illetve annak a mennyiségnek, amit megpróbáltunk átpréselni a rendszeren.”
„A kasztni ezer és ezer darabból áll, amit próbálunk egyidőben összerakni.”