Sanghajban utoljára 2019-ben versenyzett a Forma-1 mezőnye, hiszen a koronavírus-járvány kitörése óta nem volt lehetősége odalátogatni a száguldó cirkusznak. Az idei verseny előtt ráadásul újraaszfaltozták a pályát, és külön nehézséget jelent, hogy Kínában tartják az évad első sprintfutamos hétvégéjét, ami annyit tesz, hogy mindössze 60 percnyi gyakorlás áll majd a csapatok és versenyzők rendelkezésére.
„A létesítmény és a pálya is lenyűgöző. Műszaki szempontból különleges és atipikus pálya, ami mérnöki oldalról izgalmas kihívást jelent. Sok hosszú ívű kanyar van, és sok egymást követő kanyarsor. Meg kell találni a kompromisszumot ezekben a szakaszokban, például az első, második és harmadik kanyarnál, hogy összességében a leggyorsabban menjünk keresztül rajtuk” — magyarázta Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményigazgatója.
„Komoly erőpróbát jelent az autónak, mert remek keveréke a lassú és a gyors kanyaroknak. Az első kerekek, különösen az első bal kerék nagyon megterhelődik az olyan nyújtott kanyarokban, mint amilyen az 1-es kanyar is. Arra számítunk, hogy jelentősen javul majd a pálya Kínában, részben azért, mert az elmúlt években nem volt sok verseny a pályán.”
Mivel a 2022-es technikai szabályok bevezetése óta nem volt lehetősége Kínában versenyeznie a mezőnynek, bőven lesz tanulnivalójuk a csapatoknak.
„Ez lesz az első alkalom, hogy a jelenlegi, talajhatású autók ezen a pályán versenyeznek, így nincs sok referenciánk, amit tanulmányozhatnánk. Nagy mértékben támaszkodni fogunk a szimulációs eszközeinkre, hogy biztosítsuk a hétvége elején a jó alapbeállításokat, de már van némi ismeretünk arról, hogy a jelenlegi abroncsok hogyan viselkednek a nyújtott kanyarokban, és arról is, hogy mit kellett tennünk 2019-ben, és ezek nagy része átvihető erre az autófilozófiára is.”
Az Aston Martin technikai vezetője arról is beszélt, milyen jelentősége lesz annak, hogy a 2024-es F1-es idényre megváltozott a sprinthétvégék lebonyolítása.
„A sprinthétvégék egyedi kihívást jelentenek, mert sokat kell tanulni az első gyakorlás során, mielőtt rögtön a téttel bíró események következnek” — magyarázta McCullough. „A sprint szabályai idén megváltoztak, a sprintidőmérő mostantól pénteken kerül megrendezésre az első szabadedzés után, majd a sprintfutam előzi meg a szombati időmérőt. A parc fermé szabályai szempontjából ebben a szezonban módosíthatjuk az autó beállításait a sprint után és az időmérő előtt szombaton, míg tavaly a sprintkvalifikáció után a hétvége hátralévő részében már nem lehetett változtatni.”
„Ez azt jelenti, hogy a sprintidőmérő és a sprint között mindenki nagy mértékben támaszkodik a szimulációs eszközeire, hogy megnézzék, jól kiismerték-e a pályát, és jól eltalálták-e az abroncsokat és a beállításokat. Ezután lesz lehetőség újrakezdeni az időmérő előtt, ha szükséges, mielőtt újra érvénybe lépnek a parc fermé szabályai.”