Kínában az évad első sprintfutamos hétvégéjét tartották, ennek keretében pedig mindössze egy szabadedzés állt a versenyzők rendelkezésére, azt követően rögtön a sprintidőmérőt tartották, míg szombaton a sprintfutamé és az időmérő edzésé volt a főszerep.
Az idei évre változott a gumileosztás is: 13 helyett csupán 12 gumiszettet használhatnak a versenyzők a sprinthétvégéken, két garnitúra keményet, négy garnitúra közepeset, és 6 garnitúra lágy keveréket. Alonso szerint viszont ezen változtatni kellene.
„Szerintem több gumi jobb lenne, mert az első edzésen így az a játék megy, hogy ki köröz kevesebbet, és ki használja fel a legkevesebb szett gumit” — mondta a kétszeres világbajnok. „Ez pedig sajnálatos a szurkolókra nézve.”
Alonso aztán kifakadt azét is, mert a sprintfutamon büntetést kapott, amiért összeütközött a Ferrari pilótájával, Carlos Sainzcal.
„És aztán a sprint tekintetében pedig, ha a show és az előzések miatt akarják, de nem hagyják versenyezni a versenyzőket, akkor jobb, ha nem is versenyzünk” — mondta kissé cinikusan, majd hozzátette, a jövő hétvégi sprintfutamos Miami Nagydíj újra egy olyan versenyhétvége lesz, ahol a gumik jelentik majd az ismeretlen tényezőt.
„Ideális esetben nem köröznénk az első edzésen, hogy minden gumit életben tartsunk, és nem indulnánk a sprintfutamon se, hogy spóroljunk a büntetőpontokkal a licencünkön.”
„Ezt nyilvánvalóan nem fogjuk megtenni, hiszen tanulnunk kell valamit az autóról Miamiban. De attól még át kellene gondolnunk, a sprintformátumot tovább kell finomítani.”