Nagy port kavart a Haas pilótájának viselkedése a Forma-1 floridai hétvégéjén, amikor a sprintversenyen könyörületet nem ismerő vezetéssel tartotta fel a riválisait annak érdekében, hogy az előtte haladó csapattársa biztonságosan pontot szerezhessen. A dán versenyző a 100 kilométeres futamon több alkalommal a pályát is elhagyta, aminek következtében összesen 35 másodpercnyi időbüntetést szedett össze. Bár az FIA nem találta sportszerűtlennek a viselkedését, a McLaren csapatvezetője szerint igen is arra láttunk példát, ráadásul idén nem először.
„Olyan viselkedéssel állunk szemben, ami szándékosan ártott egy versenytársnak, és ami ráadásul állandósult a szóban forgó versenyen és az egész szezonban. Miért halmozódnak a büntetések? Exponenciálisnak kellene lenniük. 5+5+5 ne 15-öt eredményezzen. 5+5+5 legyen egyenlő azzal, hogy a hétvégére hazamész a családodhoz és átgondolod a dolgaidat. Teljességgel elfogadhatatlan és azonnal reagálnunk kellene rá.”
„Ha nem vagy pontszerző helyen, 20 másodperces büntetést kapni semmit sem jelent. A versenytársaidnak viszont szánt szándékkal ártottál” – fogalmazott dühösen Andrea Stella, aki abban bízik, hogy az FIA rövidesen olyan iránymutatókkal áll elő a stewardok számára, akik ezt használva megfelelő büntetéseket tudnak kiosztani.
Egy megoldás lehetne, ha a versenyirányítás helycserére kötelezné a pilótákat ahelyett, hogy a csapatra bízná a döntést, és ennek elmulasztását áthajtásos büntetéssel sújtaná. Lando Norris szerint a pilóták ezt már korábban kérték az FIA-tól, sikertelenül.
„Nem akarják megtenni. Azt mondják, rajtunk áll” – fogalmazott a brit pilóta. Csapattársa, Oscar Piastri szerint ennek a változtatásnak is lennének hátulütői, azonban Magnussen esetében ezt egyértelmű és tiszta döntésnek tartaná.
„Vannak helyzetek, amikor nagyon nehéz pozíciót visszaadni. Tegyük fel, hogy megelőzök valakit, az FIA a pozíció visszaadására kötelez, de azzal több pozíciót is veszítek. Így is fair? Magnussen esetében azonban minden problémát megoldott volna, ha az FIA azt mondja: add vissza a pozíciót, vagy kapsz egy áthajtásost” – magyarázta az ausztrál pilóta.