Így válik az Audi gyári csapatává a Sauber - F1VILÁG.HU

Így válik az Audi gyári csapatává a Sauber

HIRDETÉS
Kiválóan halad a Forma-1-es csatlakozáshoz való felkészüléssel az Audi, a Sauber csapatának azonban jelentősen át kell alakulnia 2026-ig — mondja Andreas Seidl.
The vehicle shown is a concept vehicle that is not available as a production model.

Az Audi 2026-ban érkezik meg a Forma-1-be, ráadásul nemcsak motorgyártóként: nemrégiben derült ki, a német konszern teljes egészében felvásárolja a Saubert, mely így az Audi gyári csapatává válik. A németek komoly célokat tűztek ki maguk elé: szeretnének a győzelmekért harcolni a Forma-1-ben, ugyanakkor pontosan tudják, nem lesz könnyű felvenni a versenyt a száguldó cirkusz élcsapataival.

„Jól haladunk. Mind Neuburgban az erőforrás terén, mind a hinwili terveinkkel” — mondta Andreas Seidl, az Audi Forma-1-es programjának vezetője. „Ha megnézem az eddigi fejlődést, minden kitűzött mérföldkövet elértünk, így magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy 2026-ra készen állunk majd.”

„A Saubernél az elmúlt hónapokat arra használtam, hogy részletesen felmérjem a csapat hiányosságait az F1 élcsapataival szemben. Már végre is hajtottuk az első változtatásokat. A Sauber 100%-os Audi általi felvásárlásával felgyorsíthatjuk ezt az átalakulást — egy privát F1 csapatból teljes gyári csapattá válunk. Az a célunk, hogy 2026-ra minél gyorsabban megvalósítsuk a tervünket, és lendületet kapjunk, azzal a világos céllal, hogy 2026-tól a lehető legversenyképesebbek legyünk.”

„Hálás vagyok a Hinwilben meglévő alapokért, mind a magas szakképzettségű és motivált csapatért, mind az infrastruktúráért. Ez az oka annak, hogy az Audi úgy döntött, a Sauberrel lép be az F1-be. Egy személynek különösen köszönettel tartozunk, aki évek óta támogatja ezt a projektet – Finn Rausingnak. A Finn által nyújtott támogatás és befektetések révén jó alapokat kaptunk, amire most építhetünk.”

Seidl rámutatott, ahhoz, hogy versenyezni tudjanak a Forma-1 topcsapataival, jelentős fejlesztésekre lesz szükség Hinwilben. A Saubernél jelenleg mintegy 600 szakember dolgozik, ezt a számot 2026-ra mintegy 900-ra kell feltornázni, ráadásul a gyár eszközeit is meg kell újítani.

„Hogy elérjük ugyanazt a tűzerőt, mint a nagycsapatok, ezt az alkalmat kihasználjuk, hogy új képességeket hozzunk be, amelyek segítenek csökkenteni a hátrányunkat az F1 élcsapataihoz képest. A másik nagy téma az infrastruktúra. Nyilvánvaló, hogy a létesítménynek növekednie kell a méret tekintetében, hogy legyen hely minden további ember számára, akiket a jövőben felveszünk, és erősen összpontosítunk a munkakörnyezetünk frissítésére is, hogy csapatunk élvezze a munkát és az együttműködést, és készen álljon arra, hogy megtegye a szükséges extra lépéseket az út során.”

„Frissítenünk kell minden technikai infrastruktúránkat, ami azt jelenti, hogy jelentős beruházásokat kell eszközölnünk kutatási és fejlesztési képességeinkbe itt, Hinwilben, valamint frissítenünk kell gyártóüzemünket, hogy elérjük a szükséges szintet ahhoz, hogy versenyezzünk a legjobb csapatokkal. Jelentősen növelni akarjuk a házon belüli gyártási képességeinket, hogy növeljük az alkatrészek és fejlesztések pályára kerülésének sebességét, és ezzel egyidőben a lehető leghatékonyabbak legyünk a költségvetési plafon alatt.”.

Seidl hozzátette, pontosan tudják, nem minden a pénz, ám eltökéltek amellett, hogy a Forma-1-ben is dobogós helyezésekért, győzelmekért és világbajnoki címekért harcoljanak.

„Az biztos, hogy nem becsüljük alá a feladatot, amely előttünk áll csapatként, és tudjuk, hogy versenyfutás lesz az idővel, hogy 2026-ra a lehető legfelkészültebbek legyünk. Fontos megemlíteni, hogy az átalakulás nem csak a növekedésről szól. Naivak lennénk, ha azt hinnénk,, hogy pusztán azzal, hogy több pénzügyi forrással rendelkezünk és nagyobb csapattá válunk, automatikusan versenyezni tudunk az élcsapatokkal. Az átalakulás jelentős változást igényel majd a csapaton belül, amelyet végre kell hajtani. Változtatni kell a munkamódszereken, szervezeti felépítésünkben, kultúránkban. Változásokra lesz szükség, amelyek nem mindig lesznek kényelmesek, és néha fájdalmas lesz egy-egy lépés, amelyet csapatként meg kell tennünk. De mindannyian teljesen tisztában vagyunk és elkötelezettek vagyunk csapaton belül, hogy ez abszolút szükséges, és hogy egyedülálló és egyszeri lehetőségünk van egy versenyképes gyári csapatot építeni, amely a jövőben küzdhet dobogós helyezésekért, győzelmekért vagy bajnoki címekért.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Így válik az Audi gyári csapatává a Sauber
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése
Perez is megkapja azt a padlólemezt, amit Verstappen egy ideje már használ
Hamilton nem bánta volna, ha már Interlagosban véget ér a szezon

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!