Miközben a McLaren már a két héttel ezelőtti Miami Nagydíjon bevetette idei első komolyabb fejlesztési csomagját, a legtöbb istálló csak az első európai hétvégére érkezett újításokkal. Ennek a logisztikai egyszerűség mellett egyéb oka is volt, mégpedig az, hogy az előző két versenyhétvégével ellentétben Imolában a szokványos formátum szerint bonyolítják a programot, három szabadedzés áll tehát a csapatok rendelkezésére.
ASTON MARTIN
A legtöbb újítással a Red Bull, a Ferrari és az Aston Martin érkezett Emilia-Romagnába: utóbbi istálló egy vadonatúj első szárnyat és orrszerkezetet tesz fel versenyautóira, de jelentős mértékben módosított az AMR24-es padlólemezén, diffúzorán, hátsó felfüggesztésén, valamint az autó motorborításán is. A diffúzoron elvégzett módosításokkal természetesen az áramlási karakterisztika javítását tűzte ki célul az Aston Martin, míg a módosított motorborítás ugyancsak a leszorítóerő növelését szolgálja, figyelembe véve az autó hűtési igényeit az imolai versenyhelyszínen.
RED BULL
Ami a Red Bullt illeti, az osztrákok szintén sok területén megújították az RB20-ast: az első szárny terelőelemeit újratervezték, és módosítottak a padlóéleken is, hogy lokálisan nagyobb leszorítóerőt tudjanak biztosítani, megtartva a rendkívül kritikus áramlási stabilitást. Az energiaital-gyárosok változtattak az autó hátulján is, hogy hatékonyabbá tegyék a hátsó fékek működését Imolában. A Red Bull tájékoztatása szerint az autó orra is módosult, ez a változás elsősorban az új szárny miatt történt.
FERRARI
A legnagyobb várakozás kétségkívül a Ferrari fejlesztési csomagját előzte meg: a maranellóiak múlt héten, Fioranóban már kipróbálták az újításokat egy filmforgatás erejéig, most azonban éles körülmények között is tesztelhetik azokat.
A maranellóiak egy új első és új hátsó szárnnyal érkeztek idei első hazai versenyükre, a legszembetűnőbb változás azonban az oldalszekrényeknél, az autó légbeömlőin történt. A változtatás célja elsősorban az volt, hogy a padlóélek felett elhaladó légáramlatok minőségén javítsanak, és egy terelőidom is felkerült a fejvédő bukókeret mellé.
A Ferrarinál átdolgozták a motorborítást is annak érdekében, hogy jobb áramlást biztosítsanak az SF-24-es hátuljának, és a hűtőkimenet profilján is változtatott az istálló. A csapat tájékoztatása szerint a padlóélek, valamint az autó diffúzora is módosult a korábbiakban alkalmazott megoldáshoz képest, a cél természetesen a leszorítóerő növelése volt, akárcsak a többi aerodinamikai változtatás esetében. A csapat autójára egy új hátsó felfüggesztés is felkerült.
MERCEDES
A Mercedes csapata a W15-ös padlólemezén módosított a szezon hetedik versenyhétvégéjére, de az autó hátsó szárnyán, a ‘Beam Wingen’, valamint az autó elején is változtatott.
Néhány újítással a McLaren is készült, a csapat a hátsó szárnyon változtatott kicsit a nagyobb leszorítóerő elérése érdekében, ennek megfelelően pedig újratervezte az úgynevezett ‘Beam Winget’ is az autó hátulján.
Az említett csapatokon kívül a kisebb istállók is készültek újításokkal az imolai hétvégére: az Alpine autóira új padlóélek kerültek, elsősorban azért, hogy a hátsó kerekek körüli áramláson javítsanak. A Williamsnél a padlólemezen változtattak, akárcsak a Saubernél, míg a Haas a szárnyakon módosított.