A Mercedes versenyzői a kemény keverékű gumikkal vágtak neki a 78 körös száguldásnak, a piros zászlós versenymegszakításkor azonban mindketten közepes keverékű abroncsokra váltottak. Ezektől próbáltak aztán megszabadulni a futam során, Lewis Hamilton pedig a futam 51. körében érkezett kerékcseréjére.
Csakhogy a hétszeres világbajnokkal nem közölte a csapat azt, hogy a kivezető körnek milyen komoly jelentősége van, így Hamilton végül Max Verstappen mögött maradt azt követően, hogy a holland pilótát egy körrel később szintén a bokszba hívták.
„Miért nem mondtátok, hogy a kivezető kör kritikus?” — tette fel a kérdést a rádión Hamilton, aki végül Verstappen mögött, a 7. helyen ért célba Monte-Carlóban.
Toto Wolff a versenyt követően adott magyarázatot a történtekre — azt mondta, rosszul kommunikáltak pilótájukkal, ugyanakkor pedig tartottak attól, hogy sokat ártanak a gumiknak a kivezető körön.
„Ez egy félreértés volt köztünk a bokszutca falán, ami miatt elszúrtuk. Mondanunk kellett volna, hogy ‘a kivezető kör kritikus’, miközben megpróbálkoztunk az elévágással” — ismerte el a GP Racing kérdésére Wolff. „De aztán vita volt azzal kapcsolatban is, hogy bármiféle kivezető kör elegendő lesz-e az új gumiktól. Szóval az üzenet, amit végül Lewis megkapott, legfeljebb zavaró volt, de valószínűleg rossz.”
„Jeleznünk kellett volna, hogy a kivezető kör kritikus, de a háttérben amiatt aggódtunk, hogy mi lesz később, ha egyetlen körön ledaráljuk a gumikat. De összességében rossz üzenetet küldtünk tovább Lewisnak, ami a csapat hibája volt.”
Arra a kérdésre, hogy miért vártak olyan sokáig a kerékcserével a versenyen, hiszen Yuki Tsunodával szemben Hamilton már kényelmes előnnyel rendelkezett, Wolff így felelt: „Közel akartunk kerülni Verstappenhez, hogy megpróbálkozzunk az elévágással, aminek kapcsán nyilvánvalóan teljesen elszúrtuk a kommunikációt.”
A Mercedes monacói stratégiáját jócskán keresztülhúzta Kevin Magnussen, Sergio Perez és Nico Hülkenberg nyitókörös balesete, ami miatt piros zászlókkal meg kellett szakítani a versenyt.
Wolff ezzel kapcsolatban azt mondta: „Amint megtörtént a baleset, világos volt, hogy hátrányba kerültünk. Alapvetően nem gondolom, hogy sok mindent lehet változtatni Monacóban… Nagyjából ott végzel, ahonnan indulsz.”