Az FIA még tavaly februárban írt ki pályázatot az F1-es mezőnyhöz csatlakozni kívánó istállók részére, végül pedig az Andrettinek biztosított lehetőséget arra, hogy meg is tegye ezt a lépést. Az amerikai versenyistálló kérelmét azonban végül a Forma-1 vezetősége elutasította — elsősorban azzal az indokkal, hogy a csapat érkezése nem jelentene hozzáadott értéket a királykategória számára. Pedig az Andretti a Cadillac révén a General Motors partnereként kívánt volna megérkezni a száguldó cirkuszba.
A GM azóta jelezte, 2028-ban kész motorokat is szállítani a csapatnak, eközben pedig az Andretti továbbra is kőkeményen dolgozik F1-es projektjén — bízva abban, hogy 2026-ban mégis lehetőséget kap a csatlakozásra. Most azonban az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem furcsa módon azt tanácsolta Michael Andrettiéknek, hogy inkább próbáljanak egy meglévő istálló felvásárlásával bekerülni a Forma-1-be.
„Nincs kétségem afelől, hogy a FOM [Formula One Management] és a Liberty szívesen látnának más csapatokat is, amennyiben azok autógyártók” — mondta Ben Sulayem a Reutersnek.
„Én azt tanácsolnám nekik [Andrettinek], hogy vásároljanak meg egy másik csapatot, ne 11. csapatként érkezzenek meg. Úgy érzem, néhány csapatnak szüksége van megújulásra. Mi a jobb? 11 csapat, mint szám, vagy 10 erős istálló? Én még mindig hiszem, hogy több csapatnak kellene lennie, de nem akármilyen csapatoknak — a megfelelő csapatoknak. Nem a számról, hanem a minőség a lényeg.”
Sulayem arra nem tért ki, hogy szerinte melyik csapatot is kellene felvásárolnia az Andrettinek, noha azt kifejtette, vannak alakulatok az F1-ben, „melyek küszködnek a teljesítménnyel, és még a menedzsmenttel is”.
„Az a lényeg, hogy meglegyen a megfelelő csapat, hogy ne veszítsünk el egy olyan lehetőséget, amikor egy olyan gyártó, mint a GM [General Motors] megérkezik a Forma-1-be egy erőforrással Képzeljük el a hatást! Három versenyünk van Amerikában. Óriási rajongótáborunk van. De nincs egy megfelelő csapatunk [az Egyesült Államokban]. Nagyon örülök, hogy a Ford csatlakozik [a Red Red Bull-lal 2026-tól], de képzeljék el, ha a GM is csatlakozna és ha lennének amerikai pilótáink.”
Az FIA-elnök javaslata egyébként épp akkor érkezett, amikor a sportot irányító testület és a FOM egyeztetéseket folytat egymással az új Concorde Egyezménnyel kapcsolatban.
„Mindkét fél érti, hogy előre kell lépnünk, és az egyetlen módja az előrelépésnek, ha nagyobb tisztánlátás van közöttünk. Ugyanabban a hajóban evezünk, és amit akarunk, az az üzlet fenntarthatósága. Az üzlet tekintetében a FOM-mal vagyunk. Mi partnerek vagyunk, és el kell felejtenünk a kicsinyes dolgokat, megoldást kell találnunk, hogyan kezeljük ezeket a kérdéseket.”