Nehéz lesz súlyhatárra kerülni a 2026-os F1-es autókkal - F1VILÁG.HU

Nehéz lesz súlyhatárra kerülni a 2026-os F1-es autókkal

HIRDETÉS
A Forma-1 csapatainak nehézséget fog okozni, hogy a minimális súlyhatáron legyenek versenyautóikkal a 2026-os technikai szabályok bevezetésekor — véli a Williams csapatfőnöke, James Vowles.
Logan Sargeant (Williams)

A 2026-os szabályváltozások jelentősen érintik mind a hajtásláncot, mind a kasztnit, hiszen az erőátvitel közel fele-fele arányban oszlik meg a belső égésű motor és a hibrid egység között, amely már nem fogja tartalmazni a turbóra szerelt MGU-H-t. A hibridizáció növekvő szerepe miatt a hajtásláncok nehezebbek lesznek 2026-ban, bár a kasztni várhatóan könnyebb lesz, mivel rövidebb és 10 cm-rel keskenyebb lesz a jelenlegi specifikációhoz képest. Az aerodinamikai szakemberek is kísérletezhetnek az aktív aerodinamikával a versenyélmény javítása érdekében.

Ez 40-50 kg súlycsökkentést eredményezhet, Vowles szerint ugyanakkor a csapatok küzdeni fognak az új minimális súlyhatár elérésével — ahogy sok istálló tette ezt a 2022-es szabályok bevezetésekor is.

„Azt hiszem, 2026-ra a Williams jó helyzetben lesz az autó súlyát illetően” — magyarázta Vowles a Motorsport.com című lapnak adott exkluzív interjújában, miután elismerte, hogy a Williams több mint 0,4 másodpercet veszített körönként a plusz súly miatt. „De a ’26-os szabályok jelenleg nagyon érdekesek, mert olyan módon jutalmazzák a súlyt, ahogy egyetlen másik bajnokság sem, mivel olyan alacsony számról beszélünk. Nem hiszem, hogy bárki elérheti azt.”

„Ez egy mellékes dolog. De még ezen túlmenően is biztosítanunk kell, hogy olyan autónk lesz, melyhez folyamatosan lehet leszorítóerőt hozzáadni a szélcsatornában a megfelelő ütemben, hogy versenyképes szinten legyen. Ez az, amit el kell érnünk.”

A Williams fejlődése kapcsán Vowles azt mondja, hogy az egész csapatnak javulnia kell, mielőtt bajnokesélyessé válhat. A súly mellett Vowles beszélt a belső folyamatok modernizálásának és az eszközökbe való beruházások szükségességéről, amelyek elősegítik a jövőbeni autók gyártását a grove-i gyárban.

„Nincs egyetlen területe sem ennek a vállalatnak, amivel elégedett lennék, mondván, hogy a szükséges szinten vagyunk, hogy bajnoki címért harcoljunk. Egy sem” — szögezte le. „Ez egy merész kijelentés, de igaz is. A súly az, amit mindenki megért most, hogy miért mondjuk, hogy jó úton haladunk, de sok dolgot kell még megoldanunk és kijavítanunk.”

„A kezdetektől fogva nyíltan beszéltem erről. Itt leszünk és megmutatjuk azt, amit csinálunk, és azt is, miért olyan nehéz, és miért olyan különleges a Forma-1. De oda fogunk érni. A súly most az, ami az arcunkba csap, de nem ez a fő probléma.”

Nyitókép: Tóth Zsombor

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nehéz lesz súlyhatárra kerülni a 2026-os F1-es autókkal
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!