Változtatni kell a 2026-os motorszabályokon? Wolff szerint ez a hajó már elment! - F1VILÁG.HU

Változtatni kell a 2026-os motorszabályokon? Wolff szerint ez a hajó már elment!

HIRDETÉS
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint túl késő van már ahhoz, hogy a Forma-1 2026-os motorszabályain módosítsanak, az autókra vonatkozó előírásokon azonban még lehet — és kell is — változtatni.
MIAMI, FLORIDA - MAY 04: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 leaves the garage during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of Miami at Miami International Autodrome on May 04, 2024 in Miami, Florida. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202405040477 // Usage for editorial use only //

A királykategória csapatai és gyártói már jó ideje gőzerővel dolgoznak az új, 2026-os motorokon, a versenyautókra vonatkozó előírásokat azonban csak nemrég tették közzé — ráadásul komoly aggályok merültek fel azok kapcsán, így rengeteg változtatásra lesz még szükség ahhoz, hogy véglegesíteni lehessen őket.

A motorok tekintetében az egyik fő változás, hogy a teljesítményleadás 2026-tól 50-50 százalékban oszlik meg a belső égésű motoregység és az erőforrás elektromos része között. A Kanadai Nagydíj hétvégéjén pedig a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) együléses versenyautókkal foglalkozó divíziójának vezetője, Nikolas Tombazis azt mondta, a gyártóknak nyitottnak kell lenniük az esetleges változtatásokra.

„Ha szükség van bizonyos változtatásokra, meggyőződésem, hogy a motorgyártók segítőkészek és együttműködőek lesznek” — mondta.

Ahhoz viszont, hogy változtassanak a 2026-os motorszabályokon, a motorgyártók egyhangú beleegyezésére van szükség — márpedig a Mercedes-főnök Toto Wolff kijelentette, ez a hajó már elúszott!

„A hajó már elúszott az erőforrások oldaláról nézve” — mondta Wolff.  „Vannak csapatok, amelyek úgy érzik, hogy hátrányban vannak, és vannak más csapatok és gyártók (OEM-ek), amelyek úgy érzik, hogy jól végezték a munkájukat. Ez a szokásos küzdelem a szabályozások körül.”

 „Úgy gondolom, a karosszéria tekintetében vannak olyan finomítások, amelyeket meg kell tenni. De a motor oldalán a folyamat már túlságosan is előrehaladott.”

Bruno Famin, az Alpine csapatfőnöke szintén arról beszélt, mivel már évek óta dolgoznak a motorokon, nehéz elképzelni, hogy most változtatnak a regulákon: „Óvatosnak kell lennünk, hiszen a kasztni terén még szinte semmit sem csináltunk, hiszen nincsenek szabályok. De az erőforrás tekintetében már kétévnyi munkát letettünk az asztalra.”

A Red Bull Forma-1-es csapatát — és egyben motorprojektjét — irányító Christian Horner azonban úgy látja, van még idő a módosításra, noha pontosan tisztában van a Mercedes ellenállásával.

„Mindig van valaki, aki nem akar változtatni” — fogalmazott Horner. „De ez az FIA feladata. Ahogy mondtam, soha nem késő.”

Hirdetés

„Minden tudás és szimuláció rendelkezésükre áll. Meg kell nézni, mi a legjobb az F1 számára, és mi fogja a legjobb versenyzést eredményezni. Szóval bízzunk bennük és a FOM-ban, hogy a megfelelő döntéseket hozzák meg. Akár szükséges, akár nem, minden tudásuk megvan hozzá.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Változtatni kell a 2026-os motorszabályokon? Wolff szerint ez a hajó már elment!
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes
Sainz figyelmeztet: „Tennünk kell az egykörös tempóért!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!