Miközben a silverstone-i istálló tavaly rendre a dobogós helyekért, de legalábbis a mezőny első felében harcolhatott, idén jóval nehezebb dolga van a csapatnak, és az évad előrehaladtával egyre inkább lemaradt a fejlesztési versenyben.
Olyannyira, hogy a legutóbbi két versenyhétvégén a brit istálló képtelen volt a pontszerzésre, a múlt hétvégi Osztrák Nagydíjon pedig kifejezetten gyengén szerepeltek Alonsóék. A kétszeres világbajnok jelenleg az összetett 9. helyét foglalja el 41 ponttal, miután Ausztriában egy kiábrándító hétvégét követően csak a 18. helyen fejezte be a futamot. Ehhez persze kellett az is, hogy a verseny során összeütközzön Zhou Guanyu Sauberjével, ami miatt később a spanyol egy 10 másodperces időbüntetést is kapott.
„Elkövettem egy hibát — nem számítottam arra, hogy blokkolnak a kerekeim, márpedig ilyenkor olyan, mintha az ember a gázra lépne, hiszen az autó egyszerűen nem lassul tovább” — mondta a média, köztük az F1VILÁG.HU képviselőinek Alonso a verseny után.
Arra a kérdésre, hogy mik az Aston Martin tervei a folytatásra, Alonso közbevágott: „Ezt a kérdést nekik kell feltenni… Nem tudom, én csak az autót vezetem.”
„Nagyon egyértelműek az érzéseim az autóval kapcsolatban, és jobbá kell tennünk a következő versenyre. Azt gondolom, elég egyértelmű válaszok vannak ezzel kapcsolatban. Megpróbálunk jobbak lenni Silverstone-ban.”
„A silverstone-i hazai versenyünk lesz, ennél nagyobb hazai verseny nem is létezik, mint a silverstone-i futam az Aston Martin számára. Szóval jobban kell teljesítenünk ott. Meglehetősen optimista vagyok azzal kapcsolatban, hogy fordítani tudunk a dolgokon.”
Alonso azt mondja, a szombati sprintfutam után elvégzett módosításoknak hála jobb lett az autójuk Ausztriában.
„Szerintem az autó jobb volt vasárnap a versenytempó terén, de amikor ennyire hátulról rajtolsz, a gumikezelés gyakorlatilag lehetetlen, az ember pedig folyamatosan csúszik vissza. Jobban kell szerepelnünk az időmérőkön, jobb tempóra van szükségünk.”
„Azt gondolom, minél több versenyt futunk ezekkel a nehézségekkel, annál világosabb válaszokat kapunk, most ezen kell dolgoznunk.”
Amikor az F1VILÁG.HU arról kérdezte, egyértelmű elképzelésük van-e arról, milyen irányba kell folytatniuk az AMR24-es fejlesztését, Alonso határozottan azt mondta: „Igen!”
„Az időmérőn, amikor felkerülnek a lágy gumik, egy körön mindig sok a tapadás — és ez az óriási tapadás elrejt bizonyos autóteljesítményeket. Szóval a valós kép inkább a versenyen rajzolódik ki, hiszen az időmérőn mindenkinek megvan a tapadása.”
„Szoros a küzdelem, a Q1 talán a legstresszesebb pillanata a hétvégének még a topcsapatok számára is, mert nincs garancia a továbbjutásra.”