A brit istálló tavaly parádés formában teljesített az F1-ben, idén azonban nemigen tudja tartani a lépést a száguldó cirkusz élcsapataival. Fernando Alonso ugyanakkor az F1VILÁG.HU kérdésére nemrég arról beszélt, teljesen biztos abban, hogy tudják, milyen fejlesztésekre lesz szükségük ahhoz, hogy újra versenyképesek legyenek.
Az szemmel látható, hogy Alonso is kezd egy kicsit frusztrált lenni az elmúlt időszak sikertelenségei miatt, a soron következő két versenyre, a Magyar Nagydíjra és a belgiumi hétvégére azonban több újítással is érkezik az Aston Martin. Tom McCullough, az istálló technikai igazgatója pedig azt mondja, a kisebb fejlesztések segíthetnek irányba állítani a csapatot.
„A puding próbája mindig az evés, ezt megtanultuk az elmúlt néhány év során ezekkel az új szabályokkal” — mondta a szakember. „Ez egy észszerű változtatás lesz az autó filozófiájában, de ezen dolgok esetében ez mindig relatív — viszonylag kis módosítás.”
„Az autó nem fog hirtelen a mezőny elejére kerülni, a kérdés leginkább az, hogy jó irányba megyünk-e tovább a jelenlegi problémák kezelését illetően. Azt pedig, hogy mennyire, majd meglátjuk. A következő hétvégén egy nagyobb lépést teszünk majd meg, látni fogjuk majd.”
„A fő alkatrészek gyártása igencsak szűkös, Magyarországra tervezzük őket, de lesznek pályaspecifikus törekvések is, mint például az alacsony leszorítóerős hátsó szárny Spára.”
Miközben az Aston Martin tavaly az év ezen szakaszában 196 ponttal a tabella 3. helyén állt, idén mindössze 68 pontot gyűjtött, és egyelőre 6. a konstruktőri versenyben. McCullough azt mondja, minden csapatnak nehéz dolga van a fejlesztések terén.
„Van egy olyan egyensúlyi karakterisztikája az autónak, hogy egy kicsit nehezebb beállítani és vezetni, de a legtöbben küzdenek ezzel a problémával. Senki sem áll egyhelyben, szóval mindenki csinál valami az autójával. Nekünk a legutóbbi néhány versenyen nem voltak nagy változtatásaink, a silverstone-i módosítások pedig hozzátartoztak a szokásos fejlesztési folyamathoz.”
„Mindig kötni kell kompromisszumot. Egyszerűen növelnünk kell az alapteljesítményt, hogy versenyképesek legyünk. Kanadában ugyanaz a specifikációjú autónk volt, mint Silverstone-ban, de sokkal versenyképesebb hétvégénk volt ott, és ennek jobbára értjük az okait is.”