Noha a meteorológusok a hét korábbi részében kánikulát jósoltak a teljes hétvégére, az időmérő előtti órákban már egyre biztosabbá vált, hogy szombat délutánra megérkezik némi égi áldás a Hungaroring fölé. A kvalifikáció előtt nem sokkal aztán el is kezdett szemerkélni az eső, így a versenyzők már vizesedő pályán, ámde slick-gumikkal kezdték meg a körözést.
Q1
Noha az eső folyamatosan szemerkélt a Q1-ben, esőgumikra, illetve köztes esőgumikra nem volt szükség, a körülmények viszont nehezek voltak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy Sergio Perez 11 perc után a gumifalnak csapódott autójával a 8-as kanyarban, mely miatt a piros zászlók is előkerültek. Ő nem sérült meg a balesetben, autója azonban csúnyán összetört – a baleset pedig kétségkívül rosszul jött a hírek szerint az üléséért küzdő mexikóinak.
A bő 10 percig tartó kényszerszünet után aztán folytatódhatott a körözés, az eső pedig közben alábbhagyott, így többen javítani is tudtak addigi legjobbjukon. Az élen nagy meglepetésre Daniel Ricciardo zárt Lewis Hamilton és Max Verstappen előtt, nem jutott tovább viszont a második szakaszba a hibázó Perezen kívül George Russell, Zhou Guanyu, valamint a két Alpine-pilóta sem.
Q2
A Q2-ben aztán már nem esett az eső, így a versenyzők nem is siették el a pályára való kigurulást: Carlos Sainz elsőként kezdte meg a körözést, és egy 1 perc 17,028 másodperces szintidőt állított fel a Ferrarival. Mivel a pályaviszonyok egyre jobbak lettek, a köridők is folyamatosan javultak. A második szakasz vége igazán izgalmasan alakult, folyamatosan javultak ugyanis a köridők, ennek megfelelően pedig a sorrend is másodpercről másodpercre változott. A legjobb köridőt végül Lando Norris futotta meg a McLarennel, a továbbjutásért pedig óriási csata zajlott. Utolsóként végül Lewis Hamilton jutott be a top 10-be, Nico Hülkenberg mindössze 1 századdal maradt le a hétszeres világbajnoktól. Rajta kívül kiesett még a Q2-ben Bottas, Albon, Sargeant és Magnussen is.
Q3
Az időmérő utolsó szakaszában aztán az újabb esőtől tartva a versenyzők azonnal pályára gurultak, hogy még kedvező körülmények között fussanak egy biztonsági kört. Verstappen elsőként érkezett, és 1 perc 15,555 másodperces köridővel, a hétvége legjobb idejével állt az élre. A holland viszont nem sokáig örülhetett, érkezett ugyanis Norris, aki parádés első és második szektort rakott össze, és 3 tizedes előnnyel átvette a vezetést.
A versenyzők eztán hamar nekikezdtek második gyorsköreiknek, Piastri pedig 22 ezredre megközelítette Norrist, így feljött a 2. helyre. Verstappen is javított, ám 46 ezreddel lassabb kört futott, mint az élen álló mclarenes. Bő 2 perccel a leintés után aztán újra előkerültek a piros zászlók, Yuki Tsunoda ugyanis csúnyán összetörte versenyautóját az 5-ös kanyar kijáratán.
Mivel 2 perc 13 másodperc még maradt az időmérőből, a legtöbb versenyző az újraindítás időpontjának ismerete nélkül a bokszutca végéhez sietett. Nem volt viszont köztük Max Verstappen, aki nemes egyszerűséggel kiszállt autójából. A csapatok ráadásul további esőre számítottak, így nem sok esély volt arra, hogy változik az időmérő eredménye. Az időmérőt ugyan újraindították, a köridők azonban nem javultak, így Lando Norris F1-es pályafutása 3. rajtelsőségét is megszerezte. A McLaren sikerét Oscar Piastri 2. helye tette teljessé. A wokingiak mögül Max Verstappen és Carlos Sainz rajtol majd a második sorból.
Az időmérő végeredménye: