Jó ideje pletykálnak már arról, hogy az Alpine és a Renault azt fontolgatja, sutba dobja 2026-os motorjának fejlesztéseit — egész egyszerűen azért, mert nem érzik úgy, hogy versenygépes aggregáttal tudnának előállni az új érára. Amióta pedig Flavio Briatore tanácsadóként megérkezett a francia együtteshez, kőkeményen dolgozik azon, hogy egyezségre jusson a Mercedesszel, így 2026-tól már a német gyártó motorjait használhatják a Forma-1-ben.
A hírek szerint végleges döntés a héten születhet a Renault motorprogramjáról, miközben az Alpine és a Mercedes közötti egyeztetések az utolsó szakaszba léptek, a Briatore által megálmodott forgatókönyv pedig kezd formát ölteni. Eszerint pedig az Alpine a Williams, a Haas és az RB által alkalmazott struktúrával kívánja folytatni, így nemcsak a V6-os erőforrást, hanem a sebességváltót és a felfüggesztést is egy másik gyártótól, a Mercedestől szerzi majd be.
Érdekesség, hogy bár kezdetben arról szóltak a hírek, hogy az Alpine és a Mercedes közötti partnerség csak 2026-ban léphet életbe, a hungaroringi paddockban már az a hír járta, a felek valójában 12 hónappal korábban, tehát már 2025-ben szövetségre léphetnek egymással.
Amennyiben valóban így lenne, az Alpine egy új ütőkártyát kapna a kezébe a Carlos Sainzcal folytatott egyeztetések során: mint ismert, a csapat és a Ferraritól távozni kényszerülő spanyol pilóta hetek óta tárgyalnak már, Sainz azonban még mindig nem tudott döntést hozni azzal kapcsolatban, hogy melyik csapatnál folytassa pályafutását a következő idénytől kezdődően.