A Mercedes elárulta, mennyit nyerhetett Russell a súlyhatár alatti autóval Belgiumban - F1VILÁG.HU

A Mercedes elárulta, mennyit nyerhetett Russell a súlyhatár alatti autóval Belgiumban

HIRDETÉS
Továbbra is vizsgálja a Mercedes Forma-1-es csapata, miért volt a súlyhatár alatt George Russell versenyautója a múlt hétvégi Belga Nagydíjon, a csapatnál ugyanakkor szinte biztosak abban, hogy a túlzott gumikopás okozta a problémát, ráadásul az autó kopólemeze is a tervezettnél jelentősebb mértékben használódott el.
2024 Belgian Grand Prix, Sunday Jiri Krenek George Russell

George Russell egy egykiállásos stratégiával nyerte meg a vasárnapi versenyt Spa-Francorchamps-ban, nem sokkal a leintés után azonban a Mercedes pilótáját kizárták, mert autója másfél kilogrammal a 798 kg-ban meghatározott minimális súlyhatár alatt volt a mérlegeléskor.

A német csapatnál már a történtek után azt gyanították, azért fordulhatott elő ez, mert az egykiállásos stratégia miatt Russell abroncsai többet veszítettek súlyukból, mint az ellenfelek esetében — ezzel pedig nem kalkulált a csapat. A Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin ugyanakkor beszélt arról is, a túlzott gumikopás miatt az autó kopólemeze is jobban elhasználódott a futam során.

„Nyilvánvalóan nagyon kiábrándító és balszerencsés a dolog, különösen azok után, hogy olyan erős versenyt futott, és ennyire hátulról indulva tudott nyerni” — mondta a brit szakember. „Most próbáljuk megérteni, pontosan mi is történt, ehhez hozzátartozik az is, hogy az autó minden egyes összetevőjének megmérjük a súlyát.”

„Egy autó meglehetősen sok súlyt tud veszíteni egy verseny során. Ott van a gumikopás, a kopólemez elhasználódása, a fékek kopása, az olajfogyasztás, és a versenyző maga is sokat tud veszíteni a tömegéből, és ezen a versenyen George meglehetősen sokat veszített is.”

„Az autók ugyanakkora súllyal kezdték meg a versenyt. Lewis és George is átesett a mérlegelésen az időmérő után, az autók 500 grammon belül voltak egymáshoz képest. De csak George-éval volt probléma, mégpedig azért, mert a gumielhasználódás mértéke sokkal jelentősebb volt.”

„És úgy tűnik, jobban kopott a kopólemez is. Minden adatot be fogunk gyűjteni, megvizsgáljuk, hogyan tudunk finomítani a folyamatainkon, hiszen nem szeretnénk, hogy ilyesmi előforduljon a jövőben.”

Arra a kérdésre, hogy milyen hatással lehetett a teljesítményre az, hogy Russell autója a súlyhatár alatt volt, Shovlin kifejtette: „Ami a tempót illeti, a verseny elején semmi, mivel George és Lewis ugyanakkora súllyal kezdték meg a versenyt.”

„George autója nyilvánvalóan gyorsabban veszített súlyt, mint Lewisé a verseny során, ehhez pedig előny is társul. De körönként századmásodpercekről van szó. Nagyon kis előnyről beszélünk, mert amikor 1-2 kg-ról beszélünk, az nem jelent sok köridőt. De ahogy mondtam, a rajtnál az autók ugyanolyan súlyúak voltak.”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes elárulta, mennyit nyerhetett Russell a súlyhatár alatti autóval Belgiumban
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése
Perez is megkapja azt a padlólemezt, amit Verstappen egy ideje már használ
Hamilton nem bánta volna, ha már Interlagosban véget ér a szezon

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!