A vasárnapi Holland Nagydíjon Lando Norris parádés győzelmet aratott: bár a rajtot elbukta, végül 23 másodperccel előbb ért célba, mint a mögötte befutó Max Verstappen. A Ferrari a szombati küszködés után meglepően erős versenyt futott: Charles Leclerc dobogóra állhatott, míg Carlos Sainz a 10. helyről indulva ötödikként ért célba.
Arra a kérdésre, hogy a verseny reggelén számított-e arra, hogy ilyen jó formában tudnak teljesíteni, Sainz határozott „nemmel” felelt a leintés után.
„Egyáltalán nem! Azt gondolom, egyfajta tendencia idén, hogy nagyon nehéz megérteni, mi történik ezekkel az autókkal” — mondta a spanyol pilóta az F1TV-nek nyilatkozva. „Hogy miért vagyunk majdnem 1 másodperccel lemaradva a pole-tól szombaton, és maradunk le a nyers tempó miatt a Q3-ról. Nyilván nem sokat köröztem a szabadedzéseken, de egyáltalán nem éreztem jól magam az autóban, de vasárnap már a rajtrácsra vezető körön azt éreztem, hogy az autó sokkal jobban működik, jobban működteti a gumikat. Ez rögtön reménnyel töltött el.”
„Arra nem számítottam, hogy a 7. helynél előrébb tudok végezni, mert egy ilyen pályán megelőzni egy Red Bullt és egy Mercedest szinte lehetetlen. De nagyon jó volt a tempó, szóval láttam, hogy lehetséges, így el tudtam menni Checo [Perez] mellett, és George-ot is megelőztük, amikor kiállt a bokszba. És mindössze 5-6 másodpercre voltunk a dobogótól. Szóval ez egy remek eredmény volt.”
Sainz hozzátette, nem arról van szó, hogy az autó az üzemanyagterhelés miatt viselkedett sokkal jobban a versenyen, mint az időmérőn.
„Hogy őszinte legyek, nem hiszem, hogy az üzemanyag miatt van. Hiszen a verseny végén kevés üzemanyag volt az autóban, a tempó pedig jó volt. Szerintem a gumik „bekapcsolásával” van összefüggésben a dolog az időmérőn, azzal, ahogy az autó működik, az időmérőn még egy kis szélirány-változás is ártott nekünk.”
„Nem tudom, nem értem, és szerintem senki sem érti. Szerintem még a Red Bull és a Mercedes sem érti, miért gyorsak néha, máskor pedig miért lassabbak. Manapság ilyen a Forma-1, ezek az autók rendkívül bonyolultak. Az egyetlenek, akik tudják, mit csinálnak, a McLaren! Ők az egyetlenek, akik tudják, hogyan fejlesszék az autót, hogyan találjanak teljesítményt, hogyan vezessék az autójukat — különösen Lando nyújtott nagyon erős teljesítményt most.”