A Mercedes a Belga Nagydíj szabadedzésein próbálta ki először új fejlesztési csomagját – mely egy vadonatúj padlólemezt is tartalmazott –, ám azt végül élesben csak a nyári szünetet követően, Zandvoortban használta először versenykörülmények között a csapat. A Mercedes főmérnöke, Andrew Shovlin elárulta, a leszorítóerő tekintetében az új csomag azt nyújtja, amit vártak tőle.
„Az elmúlt három versenyen különféle összehasonlításokat végeztünk a csomagokkal, elsősorban a padlólemezzel kapcsolatban, és biztosak vagyunk abban, hogy az a várt leszorítóerőt termeli” – magyarázta Shovlin.
„Honnan tudjuk ezt? Az autó felfüggesztésén keresztül mérjük a pályán generált erőket. Emellett az autó felületén kialakuló nyomásokat is figyeljük, és ezt össze tudjuk vetni a szélcsatornában látottakkal, ami lehetővé teszi, hogy egész pontosan kiértékeljük, hogy az új csomag azt csinálja-e, amit várunk tőle.”
Shovlin ugyanakkor hangsúlyozta, hogy nem számítottak hatalmas előrelépésre az új fejlesztésekkel: „Fontos megjegyezni, hogy nem egy nagyon nagy nyereségre számítottunk, ez egy viszonylag kicsi csomag volt, amit bevezettünk, de biztosak vagyunk benne, hogy növeli a leszorítóerőt.”
A mérnök szerint az egyik legnagyobb kihívás, hogy a finomabb részleteket is kiértékeljék: „A nehezebb kérdés, amire választ kell adnunk, az, hogy van-e valami finomabb változás a kezelhetőségi jellemzőkben, amit ez a csomag okozhat, noha nem számítottunk rá.”
A Mercedes még a nyári szünet előtt, Belgiumban magabiztos győzelmet szerzett, amikor azonban újra felkerült az autóra az új fejlesztési csomag Hollandiában, a német csapat küszködött Max Verstappenhez és a McLarenekhez, de még a Ferrarikhoz képest is. Olaszországban ugyan a Mercedes tempóelőnyben volt a Red Bull-lal szemben, ám a Ferrarival és a McLarennel nemigen tudta tartani a lépést.
Shovlin hozzátette, hogy a különböző pályákon eltérően viselkedik az autó, ami tovább bonyolítja a fejlesztési csomag kiértékelését.
„Ez elég nehéz feladat, mert az autó pályáról pályára máshogy teljesít: néhány pályán nagyon jól működött, más helyszíneken pedig a balansszal küzdöttünk, függetlenül az aerodinamikai specifikációtól. Az utóbbi két verseny nem volt olyan jó, mint az előzőek.”
Shovlin ugyanakkor nem zárta ki, hogy ezek a változások a pályák közti természetes eltéréseknek köszönhetőek: „Lehet, hogy ez csak a pályák közti normális változékonyság, de ezt fogjuk vizsgálni a következő napokban. Emellett további fejlesztések is érkeznek.”
A Mercedes szakembere szerint rengeteg adat áll rendelkezésükre, amelyeket felhasználhatnak a következő időszakban: „Rengeteg dolgot kell figyelembe vennünk, de most már sok adatunk van, és a következő napokat arra fogjuk használni, hogy tanuljunk ezekből.”
Nyitókép: Tóth Zsombor