Tradicionális helyszíneknek adhat reményt az F1 rotációs rendszere - F1VILÁG.HU

Tradicionális helyszíneknek adhat reményt az F1 rotációs rendszere

HIRDETÉS
Akár már 2026-ban visszatérhet a Forma-1 Németországba, a száguldó cirkusz ugyanis az új érának egy teljesen új szemlélettel kíván nekivágni – erről pedig hamarosan bejelentést is tehetnek.
Stefano Domenicali

A száguldó cirkusz idei szezonjában rekordszámú, 24 nagydíjat rendeznek, ezek közül azonban csak 9-et tartanak Európában, miközben a sportág egyre inkább terjeszkedik a többi kontinensen. Egy biztos, a sportág iránt óriási az érdeklődés az országok részéről, Stefano Domenicali, a Forma-1 elnök-vezérigazgatója pedig sokszor elmondta már, nem akarnak hátat fordítani az „öreg kontinensnek”, a céljuk pedig az, hogy megfelelő egyensúlyt találjanak, miközben ragaszkodnának az évenkénti 24 versenyhez.

Azt az olasz szakember az F1VILÁG.HU-nak is megerősítette még Imolában, a lehetséges forgatókönyvek között szerepel, hogy 2026-tól egy új, egyfajta rotációs rendszerben rendezzenek versenyeket – magyarán, hogy bizonyos helyszínek évenként váltsák egymást a versenynaptárban. Erre pedig igény is mutatkozna, elsősorban a rendkívül magas rendezési költségek és jogdíjak miatt, hiszen több, tradicionális helyszín sem engedheti meg magának azt, hogy évente vendégül lássa a királykategória mezőnyét.

Hogy a rotációs rendszer mennyire reális forgatókönyv lehet az F1 számára, arra nemrég ismét utalt egy interjúban Stefano Domenicali: az olasz szakember a Német Nagydíj kapcsán beszélt erről a Bild című lapnak. Mint ismert, Németországban utoljára 2019-ben rendeztek Forma-1-es versenyt, ám ahogyan arról néhány hete portálunk is beszámolt, Hockenheim részéről lenne hajlandóság arra, hogy ismét vendégül lássák a királykategória mezőnyét.

„Németország mindig is része volt a naptárunknak, és gazdag motorsport- és autóipari hagyománnyal rendelkezik” – fogalmazott Domenicali a minap. „Sajnos azonban manapság nincs ott nagydíjunk. Ez nem azért van, mert mi nem akarjuk, hanem mert a helyzet Németországban megváltozott. Igyekszünk megtalálni a megfelelő partnereket, hogy újra konstruktív párbeszédet folytathassunk.”

„Az Audi érkezik a Forma-1-be, a Mercedes pedig erős partnerünk. Mindenki azon dolgozik, hogy megoldást találjunk, de még nem találtuk meg. A feladatunk az, hogy végre megtaláljuk.”

Domenicali elhintette, 2026-ban megpróbálkoznak majd egy új megközelítéssel – bár nem mondta ki, minden bizonnyal a fent már említett rotációs rendszerre utalt.

„2026-ban valami érdekeset fogunk látni. Európa más szervezőivel tárgyalunk, hogy valami olyasmit hozzunk létre, amit hamarosan bejelentünk. 2026 egy olyan év lesz, amikor sok nagydíjat rendeznek Európában. Jelenleg sok lehetőségünk van.”

A rotációs rendszer megoldást jelenthet Barcelona számára is: a katalán helyszínnek 2026-ig van érvényes szerződése az F1 vezetőségével, ami azonban érdekesség, hogy az utolsó évben már nem itt, hanem Madridban rendezik a Spanyol Nagydíjat – jó eséllyel tehát 2026-ban két spanyolországi versenye is lesz a Forma-1-nek. Mindeközben a barcelonai versenyszervezők jelenleg is tárgyalnak aktuális szerződésük meghosszabbításáról.

„Elégettek vagyunk azzal, amit Barcelona mostanáig csinált, és amit azért tesz, hogy hosszabbítson velünk a jövőben” – magyarázta Domenicali. „Ugyanakkor nagyon elégedettek vagyunk azzal is, amit Madrid kínál. Sportszakmai szempontból ez egy remek időszak most Spanyolországban. És mint az élet területén mindenhol, a versengés a legjobb eredményeket produkálja a sport számára.”

Hirdetés

Az F1 elnök-vezérigazgatója arról is beszélt, nem szerepel a terveik között, hogy Miami, Austin és Las Vegas mellett egy negyedik egyesült államokbeli helyszínnel is bővül a naptár: „Nem igaz, hogy lesz még egy amerikai verseny. Ez világos. Három verseny az Egyesült Államokban tökéletes.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Tradicionális helyszíneknek adhat reményt az F1 rotációs rendszere
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra
Leclerc nagyon kiakadt Sainzra a Las Vegas-i verseny után
A Red Bullnál szuperlatívuszokban beszélnek Verstappenről
Verstappen odaszúrt a McLaren-vezérnek: „Eddig csak a leggyorsabb autóval tudtam bajnok lenni!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!