Kiderült, miért lett forró Hamiltonék ülése Monzában - F1VILÁG.HU

Kiderült, miért lett forró Hamiltonék ülése Monzában

HIRDETÉS
A Mercedes pályaműveletekért felelős igazgatója, Andrew Shovlin elárulta, mi okozta a múlt hétvégi Olasz Nagydíjon azt, hogy Lewis Hamilton és George Russell ülése is túlmelegedett a versenypályán.
AUTODROMO NAZIONALE MONZA, ITALY - AUGUST 30: Sir Lewis Hamilton, Mercedes F1 W15 during the Italian GP at Autodromo Nazionale Monza on Friday August 30, 2024 in Monza, Italy. (Photo by Sam Bagnall / LAT Images)

A Mercedes két pilótája a hétvége során – különösen a pénteki edzésnapon – panaszkodott arra, hogy rendkívüli hőség uralkodik a pilótafülkében, és az ülésük is túlmelegszik. A csapatnál nemigen tudtak megoldást találni a problémákra, igaz, azok végül nem is okoztak komolyabb gondokat a versenyzők számára Monzában. Andrew Shovlin, a Mercedes mérnökigazgatója ugyanakkor elárulta, az olaszországi hőség játszotta a legnagyobb szerepet abban, hogy Hamilton és Russell ilyen jellegű problémákkal küszködött.

„Az ülés és az autó mindig elég forró, és rengeteg hő termelődik az erőforrás által, amit próbálunk elvezetni. Ráadásul sok elektronikai egység is van, amelyek keményen dolgoznak, és saját hőt termelnek, amit ki kell vezetni a pilótafülkéből” – magyarázta a szakember.

„Monzában, a hosszú egyenesekben van néhány hely, ahol a kopólemezek hozzáérnek a talajhoz, és ez önmagában hőt termel a súrlódás miatt, ami elkezd felvezetődni az autó padlóján keresztül a pilóta ülésébe.

„A 34°C-os környezeti hőmérséklet miatt semmi sem lehet ezen érték alatt, és sok hőforrás van, ami ezt tovább emeli, így a pilótafülke hőmérséklete jóval a pilóta testhőmérséklete fölé emelkedik. Ekkor már nagyon nehéz lehűlniük, és a hő csak nőttön nő.”

Shovlin azt mondja, a versenyzők alapvetően fel vannak készülve az efféle helyzetekre fizikailag, ugyanakkor keresik a módját, hogy valahogy kordában tartsák a hőmérsékletet az autóban.

„Hozzá vannak szokva ezekhez a nagyon nehéz körülményekhez, csak amikor a legforróbb versenyekről van szó, az már elég extrém, és valóban próbára teszi őket” – mondta. „Sokat edzenek, sokat tréningeznek magas hőmérsékleten, de tény, hogy amikor a pilótafülke forróbbá válik, mint ők maguk, akkor szinte lehetetlen megszabadulni ettől a hőtől.”

„Most azon dolgozunk, hogyan tudnánk javítani a helyzeten a pilótáink számára. A sportágban is keresik azokat a megoldásokat, amelyekkel ilyen extrém versenyeken további berendezéseket alkalmazhatunk az autóban, hogy egy kicsit hűvösebben tartsuk a pilótákat. Ahogy mondtam, ez egy nagyon nehéz környezet, és ezért van szükségük ilyen sok edzésre.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kiderült, miért lett forró Hamiltonék ülése Monzában
Vasseur csillapítja a kedélyeket, miután Leclerc kiakadt Sainzra
Leclerc nagyon kiakadt Sainzra a Las Vegas-i verseny után
A Red Bullnál szuperlatívuszokban beszélnek Verstappenről
Verstappen odaszúrt a McLaren-vezérnek: „Eddig csak a leggyorsabb autóval tudtam bajnok lenni!”

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!