Miközben a Renault távozik – így valószínűleg a Mercedes erőforrásait használja majd az Alpine csapata 2026-tól –, az Audi teljes mértékben felvásárolta a Saubert, és saját gyári motorjával mutatkozik be 2026-ban. A nemrégiben az Audi F1-es projektjének élére került egykori Ferrari-főnök, Mattia Binotto elismeri, hogy időbe telik, mire a német gyártású motor versenyképes lesz.
„Ellátogattam Neuburgba, és a motor jól halad a próbapadon” – mondta az olasz szakember. „De azt gondolom, ez egy tanulási folyamat. Nagyon tapasztalt, kiváló múltú szervezetekkel kell versenyeznünk, akiknek fantasztikus tapasztalataik vannak az elmúlt évekből. A szabályok változnak, de kezdetben szerintem lemaradást kell majd behoznunk.”
„Hogy mekkora lesz ez a lemaradás, azt sosem lehet előre tudni.”
A Sauber jelenlegi versenyzője, Valtteri Bottas — aki még 2025-re sem írt alá új szerződést, nemhogy 2026-ra — szintén óvatosan nyilatkozott a jövőről.
„Amit láttam, az alapján az Audi versenyképes lehet 2026-ban” – mondta a finn pilóta. „De nem lesz könnyű. 2026 ígéretes lehet, de azonnal nyerni nagy kihívás. Ez a kemény valóság.”
Miközben a Renault által birtokolt Alpine rövidebb úton próbál javítani teljesítményén és csökkenteni a költségeket, felmerülhet a kérdés, hogy az Audi is fontolóra vesz-e hasonló lépéseket. A német vállalat vezérigazgatója, Gernot Döllner viszont kizárta ennek lehetőségét.
„A Renault közelgő távozása nem befolyásolja döntésünket” – jelentette ki. „Ezt a kérdést még csak meg sem vitattuk házon belül.”