Russell a 6. helyet szerezte meg a texasi kvalifikáción, a Q3 végén azonban csúnyán összetörte autóját a 19-es kanyarban. A baleset következtében a Mercedes új fejlesztései is komolyan megsérültek, így komoly dilemmába került a csapat, hiszen nincsenek tartalékalkatrészek ezekből.
Habár Lewis Hamilton — aki végül a 19. helyen zárta csak az időmérőt — felajánlotta saját csomagját, a cserét végül nem vállalta be a Mercedes, mert túl sok munkával járt volna mindkét autó esetében.
A Mercedes ezért úgy döntött, régebbi specifikációjú alkatrészeket szerel fel Russell autójára, a csapat szerencséje pedig az lehetett volna, hogy ez a sprinthétvégéken nem jár automatikus büntetéssel, amennyiben bebizonyosodik, hogy nincs tartalékalkatrész. Az autó átépítése viszont annyi munkával járt, hogy a Mercedes nem tudta a parc fermé-szabályokban meghatározott időkeretben teljesíteni a feladatot, így a szerelők éjszakába nyúlóan dolgoztak.
A letakart és leplompbált autón tehát dolgoznia kellett a Mercedesnek, ezzel pedig megszegte a szabályokat a csapat — Russellnek így a bokszutcából kell rajtolnia.
„Dolgoznunk kellett az autón éjszaka, amikor a versenygépeket le kell takarni. A munkaterhelés annak volt köszönhető, hogy arra a specifikációra kellett visszaállnunk, amit Szingapúrban használtunk” — áll a Mercedes közleményében.
Russell balszerencséje — és Liam Lawson rajtbüntetése — miatt Lewis Hamilton a 17. helyről kezdi meg a futamot, noha korábban felmerült, hogy az ő autójában kicseréli a V6-os erőforrást a Mercedes.