400. F1-es nagydíjára készül Alonso: Még van mit elérnem a sportban! - F1VILÁG.HU

400. F1-es nagydíjára készül Alonso: Még van mit elérnem a sportban!

HIRDETÉS
Fernando Alonso a hétvégi Mexikói Nagydíjon különleges mérföldkőhöz érkezik: a kétszeres világbajnok a 400. Forma-1-es versenyhétvégéjét teljesíti. A spanyol versenyző karrierje során meghatározó alakja lett a sportágnak, most pedig egy interjú keretében tekintett vissza a több mint 20 éve tartó pályafutására, amely során világbajnoki címeket, futamgyőzelmeket és számos emlékezetes pillanatot szerzett.
garage, Marina Bay Circuit, GP2418a, F1, GP, Singapore
Fernando Alonso, Aston Martin F1 Team

Alonso szerint a 400 versenyhétvége nemcsak a kitartásáról szól, hanem a Forma-1 iránti szeretetéről és elkötelezettségéről is. „Ez egy szép eredmény. Természetesen a világbajnoki címek és a futamgyőzelmek a legfontosabbak, de ez a mérföldkő megmutatja, hogy mennyire szeretem ezt a sportot, és hogy több mint 20 éven át képes voltam a legmagasabb szinten teljesíteni” – mondta az Aston Martin kétszeres világbajnoka.

„Ez idő alatt elértem azt, amiről minden versenyző álmodik: világbajnok lettem, és hihetetlen élményekkel gazdagodtam, amikor a világ legjobb pilótái ellen versenyeztem a legnagyobb versenypályákon.”

A 42 éves versenyző — aki 2005-ben és 2006-ban a Renault színeiben szerzett világbajnoki címeket —, viccesen azt is is megjegyezte, hogy nem tervezi megduplázni versenyeinek számát „Nem hiszem, hogy további 400 versenyhétvégét hozzá fogok tenni, de remélem, hogy az elkövetkező években még legalább 40 vagy 50 futamon indulhatok” – tette hozzá a rutinos versenyző, aki jelenlegi szerződése szerint 2025-ben és 2026-ban még biztosan versenyezni fog az F1-ben.

Alonso 21 szezonon keresztül versenyzett eddig a Forma-1-ben, ami a sportág egyik leghosszabb karrierjét jelenti. Amikor arról kérdezték, mi a titka ennek a hosszú távú sikernek, a spanyol pilóta elmondta, hogy a modern Forma-1 kevésbé megterhelő a versenyzők számára, mint a korábbi években.

„A modern Forma-1 kevésbé terheli meg a testet, mint a korábbi korszakokban, így hosszabb ideig lehet versenyezni. Az autók barátságosabbak lettek a versenyzők számára, legyen szó az ülések kényelméről, a biztonsági felszerelésekről vagy a sisakokról. Emellett a versenyautók vasárnapi tempója is kevésbé megterhelő, mivel a futam során üzemanyagot spórolunk, és nem mindig használjuk ki a maximális teljesítményt” – magyarázta a spanyol.

Bár Alonso már több mint két évtizede van a sportágban, a versenyzés iránti szenvedélye nem csökkent: „Ugyanolyan szenvedéllyel szeretem a Forma-1-et és a versenyzést, mint valaha. Minden egyes nap arra törekszem, hogy a lehető legtöbbet hozzam ki magamból, és mindig keresem azt az extra egy százalékot, amivel még tovább fejlődhetek.”

Alonso jelenlegi csapata, az Aston Martin, izgalmas jövő előtt áll, és a spanyol versenyző is izgatottan várja az új lehetőségeket. 

„Még mindig van mit elérnem ebben a sportban, és az Aston Martin projektje izgalmas. Az új szabályozási korszak 2026-ban érkezik, ami új lehetőségeket kínál” – tette hozzá.

Alonso a hétvégi Mexikói Nagydíjról is beszélt, amelyet mindig izgatottan vár. A spanyol versenyző elmondta, hogy a mexikói rajongók szenvedélye különleges atmoszférát teremt. 

Hirdetés

„Mindig élvezem a mexikói versenyzést. A rajongók hihetetlenül szenvedélyesek, és fantasztikus hangulatot teremtenek. Ez egy történelmi pálya, és stadionrész az egyik legikonikusabb hely, ahol Forma-1-es autót vezethetsz” – mondta Alonso.

Mexikóváros több mint 2000 méterrel a tengerszint felett fekszik, ami egyedülálló kihívást jelent mind a versenyzők, mind az autók számára.

„A magaslati levegőben kevesebb az oxigén, így a testünk keményebben dolgozik. Az autók esetében a ritkább levegő miatt csökken a légellenállás, így nagyobb sebességet érünk el az egyenesekben, de kisebb a leszorítóerő” – magyarázta Alonso. „A motor keményebben dolgozik, mert kevesebb oxigén áll rendelkezésre, amit be tud szívni, és kevesebb levegő áramlik a hűtőkön, a légbeömlőkön és a csatornákon keresztül is, ami csökkentett hűtést eredményez. Ez azt jelenti, hogy az alkatrészek melegebben működnek, vagy nagyobb légcsatornákra van szükség ahhoz, hogy megfelelően hűtve legyenek.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

400. F1-es nagydíjára készül Alonso: Még van mit elérnem a sportban!
Verstappen szerint nincs még veszve a konstruktőri cím a Red Bullnak
Norrist egy hétig emésztették a Brazíliában történtek
Az F1-es Las Vegas-i Nagydíj TV-közvetítései
Tsunoda: Továbbra is megsemmisítem a csapattársaimat, hogy enyém legyen a Red Bull ülése

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!