Sorozatban a második nagydíjhétvégén vált forró beszédtémává a Forma-1-ben a versenyzési elvek kérdése, vagyis az, hogy védekezési és támadási helyzetekben mit szabad, és mit nem. A diskurzust Max Verstappen és Lando Norris austini összecsapása indította el, amely során Norris úgy kapott időbüntetést, hogy Verstappen sokak szerint túl messzire ment.
Erre reagálva az FIA a tárgyalóasztalhoz ült a pilótákkal, és végül megegyezett abban, hogy amit Verstappen kiskapuként használ a szabályozásban, annak véget kell vetni. A Mexikói Nagydíj futama már ennek tudatában zajlott le, és a pilóták érdekvédelmi szervezetének elnöke, George Russell szerint ezt a változást egy pilóta kivételével mindenki elfogadta.
„Úgy látjuk, hogy a stewardok teljes mértékben egyetértenek abban, minek kell változnia. A legnagyobb beszédtéma az volt, hogy ők 2025-ig akartak várni, mert szerették volna, ha a szezon szabályai következetesek. Azt mondanám, hogy 20-ból 19 pilóta úgy volt vele: ha valami nincs jól, azt változtassuk meg ma” – magyarázta Russell, aki kiemelte, hogy ennek ellenére nem mindig könnyű ilyen jellegű változásokat bevezetni.
„Azt gondolnák, de néha nehéz, mert ezeket a dolgokat jóvá kell hagyni, és szavaznunk kell róla. De ahogy mondtam, 20-ból 19-en egyetértettek.”
De hiába szigorodtak az irányelvek, a futamon Verstappen ismét előhúzta a már jól ismert trükkjét Norris ellen, ezúttal azonban ezt nem engedték el a felügyelők. A Red Bull pilótája a verseny alatt kétszer tízmásodperces büntetést kapott. Russell szerint ez így helyes, és bízik benne, hogy a stewardok következetesen fognak dönteni az ehhez hasonló esetekről.
„Örülök, hogy büntették azokat a szituációkat. Arra számítok, hogy az ma itt látottakat Brazíliában sem lehet majd megúszni.”