A Honda 600 ezer dollárt, míg az Alpine 400 ezer dollárt fizet, miután mindkét gyártó elfogadta az FIA által kínált ún. Elfogadott Szabálysértési Megállapodást amiatt, hogy eljárási hibákat vétettek.
Az FIA jelentésében kifejtette, hogy a Honda Racing Corporation (HRC) pontatlan dokumentációt nyújtott be, mivel költségszámításaiban nem megfelelően kizárt vagy korrigált tételek szerepeltek. Az Alpine kisebb bírságot kapott, mert késlekedett a dokumentumok benyújtásával, és az FIA szerint „kihagyott releváns információkat.”
Mindkét eset kisebb szabálysértésnek számít, és mivel az FIA szerint mindkét gyártó jóhiszeműen járt el, lehetőségük volt az Elfogadott Szabálysértési Megállapodás elfogadására, amelyet mind a HRC, mind az Alpine elfogadott a hónap elején. A gyártók kötelesek lesznek a felmerült adminisztratív költségeket is megtéríteni.
„A Költségplafon Adminisztráció elismerte, hogy mindkét erőforrásgyártó [PUM] együttműködő és jóhiszemű volt a felülvizsgálati folyamat során, és időben biztosították a kért további információkat és bizonyítékokat” – írta az FIA.
„Nincs arra utaló bizonyíték, hogy az Alpine vagy a HRC jogosulatlan előnyt szerzett volna a szabálysértés következtében.”
A 2023-as szezontól kezdődően először dolgoztak a Forma-1-es motorgyártók költségplafon alatt. Bár minden gyártó a költségvetési limit alatt maradt, az Alpine-t és a Hondát eljárási szabálysértés miatt szeptemberben figyelmeztették. A szezonban mind a tíz csapat teljes mértékben megfelelt a költségsapka előírásainak.
Az Alpine tulajdonosa, a Renault nemrég úgy döntött, hogy 2026 előtt beszünteti hosszú távú F1-es erőforrásprogramját a franciaországi Viry-Chatillonban található üzemben, és leállítja új motorjai fejlesztését. Ehelyett az Alpine várhatóan a Mercedes motorjait fogja használni a Forma-1-ben a 2026-os idénytől kezdődően.