A spanyol pilóta a múlt hétvégén végig küszködött az újraaszfaltozott, hepehupás interlagosi pályán, és nemcsak a teljesítménnyel volt probléma, hanem folyamatos hátfájdalmak is hátráltatták szereplését. Ennek ellenére, az Aston Martin pilótája kijelentette, hogy nem fordult meg a fejében, hogy egyszerűen feladja a versenyt, már a versenyen a rádión üzent csapatának: „Befejezem a versenyt a szerelőkért. Nagyon jó munkát végeztek ma. De a hátam nagyon fáj, ez a pattogásnem normális.”
A verseny után egy szerelő vigasztalta és átölelte Alonsót, aki lassan, és látható fájdalmakkal szállt ki az autóból. A spanyol elmagyarázta, hogy a helyzete csak romlott a verseny során, de sosem gondolt arra, hogy feladja.
„A verseny második felében rengeteg volt a pattogás, és sok volt a delfinezés is” – mondta Alonso. „Nem tudom, miért, de nehéz verseny volt. Nem voltunk pontszerző helyen. Azt hiszem, más körülmények között valószínűleg megálltam volna. De a szerelők hihetetlen munkát végeztek a verseny előtt, hogy az autó a rajtrácsra kerüljön, ezért végig kellett csinálnom értük.”
Alonso tisztában volt azzal, hogy mekkora kihívás várt rá a versenyen. Hátfájdalmai mellett egy korábbi bélfertőzés is nehezítette a felkészülését, amely miatt a mexikói futam után vissza kellett térnie Európába, és késve érkezett Brazíliába.
„Fájt, ez biztos” — mondta. „Sok előkészületet igényelt részemről ez a verseny: rengeteg ellenőrzés, sok munka, sok fizioterápia és orvosi vizsgálat, hogy itt lehessek Brazíliában. Így hát mindenki sokat tett azért, hogy itt lehessünk – ugyanannyi erőfeszítést tettek, mint ma a szerelők. Nem volt kényelmes az autóban. De vannak emberek, akik nálam is rosszabb helyzetben vannak, például Valenciában, ahonnan szörnyű képeket látunk. És emberek küzdenek. Szóval pár kört nekem is küzdenem kellett mindenkiért.”
A fájdalmak mellett Alonso komoly technikai kihívásokkal is szembesült: az Aston Martin fékproblémái is megnehezítették a pályán maradást. A jelenség hasonló volt ahhoz, ami Lance Strollt is megzavarta a formációs körben – Alonso szerint a hátsó fékek rendszeresen blokkoltak az újraindítások után.
„Azt hiszem, Lance-nak a felvezető körön volt problémája a fékkel, nekem pedig minden újraindítás után, amikor a fékek kiegyensúlyozása teljesen hátracsúszott” — mondta. „Olyan volt, mintha kézifékkel fékeztem volna. Összességében rémálom volt odakint. Javulnunk kell a következő három versenyre.”
A kétszeres világbajnok végül a 14. helyen ért célba Interlagosban.