Nincs magabiztosság a Red Bullnál a 2025-ös autó fejlesztése terén - F1VILÁG.HU

Nincs magabiztosság a Red Bullnál a 2025-ös autó fejlesztése terén

HIRDETÉS
Annak ellenére, hogy Max Verstappen Las Vegasban megszerezte negyedik világbajnoki címét, a Red Bull csapatánál nincsenek illúzióik a 2025-ös Forma-1-es szezon esélyeit illetően. Pierre Wache, a csapat technikai igazgatója elismerte, hogy komoly küzdelem vár rájuk, különösen, mivel a 2024-es sikereik részben az idény eleji erős teljesítményüknek voltak köszönhetők.
STREETS OF LAS VEGAS, UNITED STATES OF AMERICA - NOVEMBER 21: Max Verstappen, Red Bull Racing RB20 during the Las Vegas GP at Streets of Las Vegas on Thursday November 21, 2024, United States of America. (Photo by Zak Mauger / LAT Images)

A Red Bull a tél folyamán gyakorlatilag teljesen új alapokra helyezte idei autójának fejlesztését, úgy találták ugyanis a mérnökök, hogy az elmúlt idényben egy kivétellel az összes versenyt megnyerő koncepcióban már nincs kellő fejlesztési potenciál.

Az RB20-as végül ütőképesnek bizonyult a 2024-es szezon első szakaszában, Verstappen pedig sorra nyerte a versenyeket — később azonban az osztrákok teljesítménye visszaesett, miközben az ellenfelek folyamatosan zárkóztak fel. A Red Bull végül a konstruktőri első, majd a második helyet is elveszítette a McLarennel és a Ferrarival szemben. Verstappen azonban Las Vegasban végül be tudta biztosítani újabb bajnoki diadalát.

Pierre Wache, a Red Bull technikai igazgatója ugyanakkor azt mondja, egyáltalán nem magabiztosak a következő évi autó fejlesztése kapcsán.

„Elégedettek vagyunk azzal, amit gyorsan meg tudtunk valósítani. De nem vagyok optimista 2025-re. Nem vagyok az, mert a többiek nagyon gyorsak, ott vannak, és ez egy teljes szezonos küzdelem lesz” — mondta a szakember.

„Ha ebben az üzletben túl magabiztos vagy, az a halálodat jelenti. Keményen kell dolgozni, és mindenkinek a csapatban keményen kell dolgoznia. Amikor látod, hogy hány ember próbál egészen apró teljesítménybeli javulást találni, hozzáadni, és mindenhol javítani, ez egy nagyon nehéz feladat. Azért nincs önbizalmam, mert ha lenne, elaludnék, nem dolgoznék, és nem találnék teljesítményt.”

Wache szerint a Red Bull dominanciája az elmúlt években meglepő volt, mivel a csapat úgy érezte, hogy a riválisok sokkal közelebb állnak hozzájuk.

„Amit idén a küzdelmek terén láttunk, azt 2023-ban vártuk” – mondta. „2022-ben nem mi kezdtük a szezont a leggyorsabb autóval, a Ferrari volt az erősebb. Szóval arra számítottunk, hogy 2023-ban szorosabb lesz a harc, de ez nem történt meg. És 2024-ben, az idény elején sem történt meg! Ezt nem tudom megmagyarázni.”

„Ez nem azt jelenti, hogy mi jobb munkát végeztünk volna, hanem hogy a többiek bizonyos időszakokban rossz munkát végeztek. A McLaren például későn kezdte meg az idei szezonját. Ez nem a mi hibánk. Az autó nem volt drámaian más. Abszolút értelemben ugyanaz maradt. De nekünk javítanunk kell az autónk teljesítményén, mert a többiek gyorsabbak.”

A csapat számára Monza jelentette a fordulópontot, ahol az alacsony leszorítóerős beállításokkal kapcsolatos problémák rávilágítottak az RB20-as gyengeségeire.

Hirdetés

„Monza egyértelműen kulcspont volt, egy ébresztő számunkra” – mondta Wache. „Rávilágított az autó egy problémájára, amit korábban nem láttunk… vagy amit sejtettünk, de nem voltunk biztosak benne.”

„Lenyűgöző volt, ahogy a csapat reagált, hogy megoldja ezt a problémát. Már Austinban hoztunk valamit, és még Max is azt mondta, hogy az autó jobban összeállt.”

Wache szerint a Red Bull legfontosabb célja, hogy autója minden pályán ütőképes legyen, és szélesebb tartományban tudjon működni 2025-ben.

„Nyilvánvalóan az a célunk, hogy többféle pályatípuson legyen egy megfelelő autónk” – mondta. „Az ilyen típusú pályákon, mint Vegas, nem vagyunk jók. Az alacsony sebességű kanyarok és az egyenesbeli sebesség javítása az egyik célunk.”

Kiemelte azt is, hogy újragondolják a hátsó szárny filozófiáját is, mivel az alacsony leszorítóerős beállítások hiánya hátrányt jelentett Monzában és Vegasban.

„Ez egyértelműen olyasmi, amin gondolkodnunk kell. Lehet, hogy hiba volt, hogy ezt idén és tavaly elvetettük. Tanulmányoznunk kell, hogy találjunk egy jobb hátsó szárnyat.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Nincs magabiztosság a Red Bullnál a 2025-ös autó fejlesztése terén
Marko: Verstappen a Red Bull vezére lett a nehéz időszakban
McLaren: Hálásak lehetünk a Mercedesnek a kettős győzelemért!
Hamilton: Verstappen fenomenális teljesítményt nyújtott
„Néha szükséges” – Verstappen agresszív versenyzési stílusáról és megkérdőjelezhető mozdulatairól vallott

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!