Katarban a 2024-es Forma-1-es idény utolsó előtti versenyét rendezték meg. A villanyfényes futamon George Russell rajtolhatott az élről, miután az időmérőn rajtelsőséget szerző Max Verstappent a brit pilóta akadályozása miatt 1 rajthelyes büntetéssel sújtották. A második sorból a McLarenek, míg a harmadikból Charles Leclerc és Lewis Hamilton várhatták a piros lámpák kialvását.
A verseny rajtjának idején 19˚C-os levegőhőmérséklet és 23˚C körüli aszfalthőmérséklet fogadta a mezőnyt, a versenytáv 57 körös volt.
A RAJT
Russell rajtja nem sikerült jól: a brit mellett Max Verstappen és Lando Norris is el tudott menni, így visszacsúszott a 3. helyre. Charles Leclerc és Carlos Sainz is nyert egy-egy pozíciót, Lewis Hamilton azonban visszaesett hármat. Az első körben aztán a biztonsági autót is pályára kellett küldeni, miután Esteban Ocon, Nico Hülkenberg és Franco Colapinto összeütköztek egymással. Hülkenberg defektet kapott, de tovább tudott menni, Ocon és Colapinto azonban nem folytathatták a versenyt.
A biztonsági autó a 4. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen megtartotta a vezetést Norris előtt, Russell pedig maradt a 3. pozícióban. Piastri remekül kapta el az újraindítás pillanatát, bebújt Leclerc mellé és feljött a 4. helyre. A 14. körben Hamilton 5 másodperces időbüntetést kap, mert mint kiderült, kiugrott a rajtnál.
A 23. kör végén Russell áll ki elsőként a bokszba, a jobb hátsó kereket azonban nem sikerült időben lecserélni, így a brit rengeteg időt veszített.
DEFEKTEK UTÁN PÁLYÁN A SAFETY CAR
A 34. körben Valtteri Bottas ráhajtott Alex Albon leszakadt tükrére a célegyenesben, pár pillanattal később pedig Hamilton és Sainz is defektet kapott. Időközben Piasri a bokszba hajtott, pillanatokkal később azonban pályára küldték a biztonsági autót! A Safety Car bentléte alatt Verstappen és Norris is a bokszba hajtott, akárcsak Leclerc.
A biztonsági autó a 39. kör végén hagyta el a pályát, Verstappen pedig nem tudott jól elrugaszkodni, ezt kihasználva pedig Norris próbálkozott meg az előzéssel, de nem tudta kívülről megkerülni a hollandot. Mögöttük Leclerc és Piastri vívott nagyot, a monacói azonban megtartotta a 3. helyet.
Éppen csak folytatódott a verseny, Bernd Mayländer és a biztonsági autó ismét érkezhetett, Nico Hülkenberg ugyanis a sóderágyba csúszott, Sergio Perez alatt pedig megállt a Red Bull autója. A biztonsági autó a 42. kör végén hagyta elő ismét a pályát, Verstappen most ügyesen taktikázott, megtartotta a vezetést, miközben Leclerc kívülről próbálta megelőzni Norrist, de nem járt sikerrel.
A 44. körben Norris 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott, mert nem lassított a sárga zászlós jelzésnél a verseny korábbi szakaszában, amit Verstappen az adott pillanatban szóvá is tett a csapatrádión. Miután Norris letöltötte büntetését, Leclerc jött fel a 2. helyre, őt Piastri, Russell és Gasly követte.
Verstappen a verseny hajrájában igyekezett ellépni az őt üldözőktől, és a leintésig jelentősen növelni is tudta előnyét, végül magabiztos teljesítményt nyújtva győzött Dohában. A holland versenyző mögött Leclerc ért célba másodikként, míg Oscar Piastri a 3. pozícióban zárta a versenyt a pole pozícióból induló George Russell mellett.
Miután Lando Norris csak az 1 pontot érő 10. helyen ért célba, a McLaren Katarban nem tudta bebiztosítani a konstruktőri címet, így a trófea sorsa a jövő hétvégi szezonzárón, Abu Dhabiban dől el.
A Katari Nagydíj végeredménye: