Norris 10 másodperces stop-and-go büntetést kapott Dohában, mivel nem lassított dupla sárga zászlós jelzésnél, amely arra figyelmezteti a pilótákat, hogy lassítsanak és készüljenek fel akár a megállásra is. A zászlókat azért lengették meg a sportbírók, mert törmelékek kerültek a pálya célegyenesébe — Norris pedig a büntetése után végül csak a 10. helyen ért célba.
„Értem, miért ilyen súlyos a büntetés, de senki sem volt veszélyben, nem arról volt szó, hogy valaki a pályán lett volna, csak egy visszapillantó tükörről” – nyilatkozta a sajtónak a McLaren versenyzője.
„Ha valami ennyire súlyos, akkor a versenyt meg kellene szakítani VSC-vel vagy biztonsági autóval, megtisztítani a pályát, majd folytatni. A dupla sárga zászló azt jelenti, hogy készülj fel a megállásra.”
„Senki nem készül megállni, amikor 300 km/h-val halad. Egyetlen pilóta sincs a rajtrácson, aki erre felkészülne. Nem láttam a sárga zászlót, megkaptam a büntetést, és vállaltam a következményeket, de szerintem mindenki egyetért abban, hogy ez túl szigorú volt az adott veszélyhez képest. De a szabály az szabály.”
Norris részletesebben is kifejtette, hogyan alakult ki az eset, és miért nem látta a sárga zászlókat.
„Nem volt sárga fény, ami mellett elhaladtam volna — mondhatják, hogy ott volt, de esélytelen, hogy bármelyik versenyző látta volna azt – mondta. „Nem volt ideális, nyilván nagyon csalódott voltam, sok embert cserbenhagytam, de megtörtént, már a múlté, és bocsánatot kértem az egész csapattól. Soha nem akarsz ilyen hibát elkövetni.”
„Normális esetben szerintem elég jó vagyok az efféle dolgokban, soha nem kockáztatnék, általában az óvatosabb oldalon állok. Ez most szerencsétlen eset volt. Nehéz volt látni a sárga zászlókat a sötétben, de ez van, megtörtént, és úgy érzem, egész jól továbbléptem.”
„Ez a szabály, de tudom, milyen biztonsági intézkedések léteznek, és egy ideális világban talán lehetne némi változtatás.”