A Ferrari még februárban jelentette be, hogy 2025-ben Lewis Hamilton lesz Charles Leclerc csapattársa a Forma-1-ben. A hétszeres világbajnok azóta már elköszönt a Mercedestől, ahol 12 szezonon át versenyzett, és 6 egyéni, valamint 8 konstruktőri címet is szerzett.
Bár a Ferrari utoljára 2007-ben, Kimi Räikkönen révén szerzett egyéni világbajnoki címet, a konstruktőri trófeát pedig legutóbb 2008-ban hódította el, Fred Vasseur szerint nem volt nehéz meggyőzni Hamiltont, hiszen az elmúlt években már a Mercedesnél is jobb eredményeket értek el.
„2023-ban több futamot nyertünk, mint a Mercedes, és a szezonkezdet is jó volt, így nem volt nehéz meggyőzni őt arról, hogy a Ferrari jó projekt lenne” — mondta a Ferrari-főnök a Sky Sports F1 televíziónak. „Úgy gondolom, hogy legalább 22 vagy 23 éve dédelgette magában a tervet, hogy a Ferrarinál versenyezzen, mert erről már 2004-ben is beszélgettünk. Ezért nem volt nehéz.”
„Szerintem néha véletlenekre, vagy a bolygók együttállására van szükség – arra, hogy ő éppen elérhető, és hogy a Ferrarinál van szabad ülés, és így tovább. De a kapcsolatfelvétel könnyű volt. Egy évvel ezelőtt kezdtük el megbeszélni, és egyáltalán nem volt nehéz meggyőzni őt.”
Hamilton számára kétségkívül nehezen alakult a 2024-es idény, az évad utolsó előtti, katari versenyhétvégéjén pedig arról beszélt, „egyértelműen nem elég gyors már”. Vasseur erre reagálva kiemelte a hétszeres világbajnok abu dhabi teljesítményét, ahol a brit pilóta a 16. helyről rajtolva a 4 helyen ért célba.
„Kérdezzék meg erről Russellt!” – utalt Vasseur arra, hogy Hamilton az utolsó verseny utolsó körében előzte meg csapattársát. „Szerintem nehéz pillanatot élt át az időmérőn, de úgy vélem, az abu dhabi időmérő sem Lewis teljesítményéhez volt köthető. Nagyon jól versenyzett Vegasban és Abu Dhabiban is. Soha – tényleg, soha, soha, soha – nem aggódtam emiatt a helyzet miatt.”
„Nem kritizálom Lewist vagy a Mercedest, de ez a helyzet nem könnyű. Megértem, hogy ha valami nem működik jól, az megnehezítheti a kapcsolatot. Nem volt jól mentálisan, de Brazíliában például világosan beszélt erről. Az utolsó pár versenyen viszont nagyon jól teljesített, így egyáltalán nem aggódom.”
Vasseur beszélt arról is, egyáltalán nem aggódik amiatt, hogy a következő idényben feszültség alakul majd ki csapaton belül Hamilton és Leclerc között. Vasseur bízik abban, hogy a két versenyző között kialakult kölcsönös tisztelet a Ferrari kötelékében is megmarad.
„Inkább küzdenék az 1. és 2. helyekért, mint a 19-20. helyekért, ez egyértelmű! Szerintem ez a teljesítmény része is. Az elmúlt két évben hagytam, hogy a pályán harcoljanak egymással, és ez a csapat javát szolgálta, mert a közöttük kialakult versengés fontos szerepet játszott abban, hogy nehéz időkben is talpra álljunk. Leclerc és Sainz között hatalmas volt a tisztelet” — mondta a csapattársak küzdelméről a francia szakember.
„Charles és Lewis kapcsolatát illetően nem különösebben aggódom. Hatalmas kölcsönös tisztelet van közöttük, ismerik egymást, és hónapok óta beszélgetnek erről.”
Bár Hamilton csak február 26–28. között, a bahreini előszezoni teszten próbálhatja ki a Ferrari 2025-ös autóját, nagy az érdeklődés az iránt, hogy mikor vezeti először a csapat egy korábbi versenyautóját. Vasseur a Ferrari privát fioranói pályáján uralkodó kiszámíthatatlan téli időjárás miatt nem tud pontos dátumot mondani, de valószínűleg januárban kerül sor Hamilton első „vörös” bevetésére.
„Valószínűleg igen, de az időjárástól függünk, és januárban ez nem könnyű” – mondta. „Igaz, hogy ez meglehetősen érzelmes pillanat lesz, mert szerintem már legalább 20 éve erre gondol. Ez azt jelenti, hogy érzelmes pillanat lesz – de csak egy kör erejéig, utána a munkára kell koncentrálnunk!”
Vasseur elmondta, hogy a Ferrari nem tervez külön médiarendezvényt Hamilton bemutatására, mivel szerinte az F1 hivatalos szezonindító eseménye február 18-án, valamint a Ferrari saját bemutatója egy nappal később elegendő lesz.
„Először lesznek tesztnapok a korábbi autókkal és Pirelli-gumik tesztelésével, majd február 18-án jön a bajnokság hivatalos szezonindítója (Londonban), 19-én pedig az autónk bemutatója. Ezután rögtön Bahreinbe utazunk, és sűrű lesz a program egészen Melbourne-ig. Ez valóban rövid felkészülési időszak, hiszen nagyjából négy hetünk lesz a gyárban az első esemény előtt, de ez van.”