Adrian Newey, a Red Bull legendás tervezője — aki hosszú évekig a csapat sikereinek egyik kulcsfigurája volt — a tavalyi év első felében bejelentette távozását, idén tavasszal pedig az Aston Martinhoz csatlakozik. Távozását követően Waché került reflektorfénybe, és a Red Bull RB20-as versenyautójának fejlesztése az ő irányítása mellett zajlott. Az új autó jelentős eltéréseket mutatott az előző évi, rekordokat döntő RB19-eshez képest, amely dominálta a 2023-as szezont.
Bár Max Verstappen egy 10 versenyből álló nyeretlenségi sorozatot is kénytelen volt átvészelni, végül megszerezte negyedik egyéni világbajnoki címét 2024-ben, a csapat konstruktőri címének elvesztésében azonban jelentős szerepet játszott Sergio Pérez gyengébb teljesítménye, valamint a Ferrari és a McLaren erős nyomása.
A szezon során őt ért kritikákkal kapcsolatban Pierre Waché a RacingNews365.com című internetes lapnak beszélt arról, hogyan élte meg az elmúlt évet.
„Nem követem a kritikákat. Engem már az is eléggé megvisel, ha nem teljesítünk jól. Nincs szükségem mások véleményére ahhoz, hogy tudjam, ha rossz munkát végzek. Én magamat kritizálom, és a családom is kritizál, ez rendben van” — fogalmazott. „De a csapat számára nehéz, mert az emberek ugyanúgy dolgoztak, mint az előző évben – sőt, mondhatom, még keményebben.”
Waché szerint az ilyen helyzetekből tanulni kell, és a negatívumokból is előnyt kell kovácsolni.
„Az én pozíciómban az a feladatom, hogy motiváljam az embereket, és biztosítsam, hogy a kritikákból pozitív tanulságokat vonjanak le” – mondta a francia szakember. „Egy vereség, egy rossz eredmény mindig pozitívum, ha megértjük.”
„Vegyük például Monzát, ahol Verstappen és Perez a hatodik és nyolcadik helyen végzett. Ez lehetőség volt arra, hogy a jövőre nézve fejlődjünk. Vagy egy pénteki edzés során: ha a beállításokon változtatunk, és rájövünk, hogy valami nagyobb problémánk van, mint gondoltuk, az is egy hatalmas lehetőség. Meg kell értenünk, miről van szó. Én így látom a dolgokat.
Waché azt elismeri, hogy a következő szezon hatalmas kihívást jelent majd a csapat számára. Az RB21-es fejlesztésére az év első felében is összpontosítanak, miközben már a 2026-os szezonra is készülnek, amely jelentős változásokat hoz mind a hajtáslánc, mind az alváz szabályozása terén.
„Ez egy hatalmas kihívás lesz” – mondta a technikai igazgató. „Az ember személyiségétől függ, hogy meddig bírja ebben az üzletágban. Ha nem vagy elég erős, nem maradsz sokáig.”