A Haas nem követi idén a Ferrari összes technikai megoldását - F1VILÁG.HU

A Haas nem követi idén a Ferrari összes technikai megoldását

HIRDETÉS
A Haas csapata megerősítette, hogy a 2025-ös szezonra készülő VF-25-ös kódjelű autója nem fogja teljes mértékben követni a Ferrari új, 677-es kódnéven futó versenygépének műszaki megoldásait. Bár a két istálló szoros technikai együttműködésben dolgozik, a Haas saját döntései alapján több területen is eltér majd a maranellóiak irányvonalától.
YAS MARINA CIRCUIT, UNITED ARAB EMIRATES - DECEMBER 06: The nose of the Haas VF-24 during the Abu Dhabi GP at Yas Marina Circuit on Friday December 06, 2024 in Abu Dhabi, United Arab Emirates. (Photo by LAT Images)
HIRDETÉS

A Motorsport.com olasz kiadásának értesülései szerint a Haas nem alkalmazza az első felfüggesztésnél a Ferrari által választott vonórudas rendszert, hanem a már bevált nyomórudas megoldás mellett döntöttek. Andrea de Zordo — aki egy éve tölti be a Haas technikai igazgatói pozícióját — elmondta, hogy logikus döntésnek tartja a jelenlegi rendszer megtartását, mivel az idei évben az jó eredményeket hozott.

A Haas mérnöki csapata a jelenlegi szabályrendszer utolsó évére nem kívánt jelentős erőforrásokat fordítani egy olyan felfüggesztési rendszer fejlesztésére, amelynek jövője bizonytalan a 2026-ban érkező új szabályok tükrében. Az amerikai licenccel versenyző csapat stratégiai döntése, hogy optimalizálja erőforrásait, és már most előretekint a teljesen új alapokra épülő 2026-os projektre.

Annak ellenére, hogy a VF-25-ös részben a tavalyi, VF-24-es modell technikai alapjaira épül, az autó nem lesz puszta továbbfejlesztése a 2024-es autónak: az új szabályokhoz igazodva a VF-25 jelentős változásokon megy keresztül, különösen a súlyelosztás terén.

A karosszériát például teljesen áttervezik, beleértve egy meghosszabbított karbon betétet az utastér előtt, amely nagyobb távolságot biztosít az első kerekek és az oldalsó légbeömlők között. Ez az áramlástani megoldás hatékonyabb légáramlást biztosít, minimalizálva a turbulenciák káros hatásait a padlólemez és a hátsó rész felé. Az FIA által meghatározott 3600 mm-es tengelytávot megtartva a sebességváltó házát is lerövidítik, így az autó új hátsó felfüggesztési rendszert is magában foglal majd.

A Haas különleges helyzetben van a Forma-1 mezőnyében, hiszen több kontinensre kiterjedő infrastruktúrával dolgozik: Aatervezésért felelős központjuk Maranellóban található, ugyanabban a létesítményben, ahol a Ferrari szimulátora is működik. Az alkatrészek gyártása több partner bevonásával zajlik: a strukturális elemeket az olasz Dallara készíti, míg a Toyota és egy brit beszállító is részt vesz bizonyos részegységek előállításában. A versenycsapat operatív központja Banburyben található, míg a vállalat központja az Egyesült Államokban, az észak-karolinai Kannapolisban van.

A Haas számára a 2025-ös szezon az átmenet éve lesz, miközben már a 2026-os érára készül az istálló, amely új lehetőségeket és kihívásokat hoz a mezőny számára. A csapat célja, hogy hatékonyan használja fel erőforrásait, miközben megőrzi szoros együttműködését a Ferrarival.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!