Fernando Alonso stílusosan tért vissza egykori csapatához, ugyanis mindenkit maga mögé utasítva az élen végzett első tesztnapján a Renault-val. A spanyol pilótát a McLaren tesztelője, de la Rosa, és a Ferrari bajnoka, Raikkönen követte a második, illetve a harmadik pozícióban.
Fernando Alonso stílusosan tért vissza egykori csapatához, ugyanis mindenkit maga mögé utasítva az élen végzett első tesztnapján a Renault-val. A spanyol pilótát a McLaren tesztelője, de la Rosa, és a Ferrari bajnoka, Raikkönen követte a második, illetve a harmadik pozícióban.
A Forma-1 kétszeres világbajnoka nem is térhetett volna vissza stílusosabban egykori csapatához, hiszen első tesztprogramján azonnal az élre repítette a tavalyi Renault-t.
A spanyol versenyző először próbálhatta ki a Renault R27-es modelljét. Alonso a délelőtti tréninget a tanulással töltötte, majd délután – vélhetően száraz tankkal, és új gumikon – két gyorskört teljesített, mellyel az élen végzett.
Alonso mögött mindössze egy tizeddel lemaradva a McLaren tesztpilótája, Pedro de la Rosa végzett az új MP4/23-mal, akit a Ferrari világbajnoka, Kimi Raikkönen követett további öt százados hátrányban az F2008-cal.
A Williams német versenyzője, Nico Rosberg ismét kiválóan teljesített csapata átmeneti, FW29B kódszámot viselő autójával, és a negyedik helyen landolt Felipe Massa, illetve Heikki Kovalainen előtt.
A Scuderia Toro Rosso duója, Sebastian Vettel és Sebastien Bourdais a hetedik, illetve a nyolcadik pozícióban végzett, míg a Red Bull Racing ausztrál pilótája, Mark Webber foglalta el a kilencedik helyet.
Timo Glock végre kipróbálhatta a Toyota vadonatúj versenyautóját, melyet a 11. helyre repített, miközben a csapat tesztpilótája, Kamui Kobayashi a 2007-es hibriddel körözött, melybe a 2008-as elektronika és váltó volt beépítve. A japán versenyző a délelőtti edzésen sok időt vesztett kipufogó-problémák miatt, így csak délután kezdhette meg az igazi munkát.
A Super Aguri tesztelője, James Rossiter kihagyni kényszerült a mai tréninget, ugyanis nem érkeztem meg azok az elemek a helyszínre, amelyek megoldást jelenthetnek azokra a túlmelegedési problémákra, amikkel tegnap került szembe a csapat.
A nap folyamán három alkalommal került elő a piros zászló. De la Rosa autója már az első percekben meghibásodott, hatalmas füstfelhőt eregetett magából az új McLaren. Később a Williams japánja, Kazuki Nakajima rongyolt ki a pályáról, majd az utolsó leállást Bourdais idézte elő, akinek Toro Rossója megállt a pályán.
Teszteredmények
Jerez, második nap:
1. Alonso Renault (B) 1:19.503 70
2. De la Rosa McLaren-Mercedes (B) 1:19.650 111*
3. Raikkonen Ferrari (B) 1:19.708 90*
4. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:19.756 81
5. Massa Ferrari (B) 1:19.772 85*
6. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) 1:19.780 130*
7. Vettel Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.305 86
8. Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 1:20.346 76
9. Webber Red Bull-Renault (B) 1:20.392 80
10. Nakajima Williams-Toyota (B) 1:20.526 66
11. Glock Toyota (B) 1:20.598 109*
12. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:20.764 76
13. Kobayashi Toyota (B) 1:22.060 55Az eredmények nem hivatalosak
* 2008-as autó