A jövő évben bevezetésre kerülő új szabályok azt eredményezhetik, hogy az eddiginél jóval nagyobbak lesznek majd a különbségek a csapatok között, vélik a Forma-1 vezető személyiségei.
A jövő évben bevezetésre kerülő új szabályok azt eredményezhetik, hogy az eddiginél jóval nagyobbak lesznek majd a különbségek a csapatok között, vélik a Forma-1 vezető személyiségei.
Az idei évben minden eddiginél szorosabb a mezőny, amit az is bizonyít, hogy az első és az utolsó helyezett között is mindössze csak két másodperc körüli a különbség egy körön belül versenykörülmények között, ami komoly előrelépés az öt évvel ezelőtti helyzethez képest, amikor még legalább négy másodperc választotta el egymástól az elsőt és az utolsót.
Mivel a szabályok szinte változatlanok maradtak az elmúlt három évben, a kisebb költségvetéssel rendelkező csapatok könnyedén fel tudtak zárkózni, hiszen az élen állók mindössze csak kisebb módosításokat tudtak végrehajtani annak érdekében, hogy tovább fejlődjenek.
Az elmúlt évek legkomolyabb szabálymódosítása az volt, hogy a csapatoknak át kellett térniük a 2.4 literes V8-as erőforrásokra a 2005-ös szezon végén, míg a tavalyi évben bevezetésre kerülő egybeszállítós gumirendszerrel még közelebb kerülhetett egymáshoz a mezőny.
A Force India technikai vezetője, Mike Gascoyne elmondta, hogy az állandó szabályok lehetővé tették a kisebb csapatok számára, hogy közelebb kerüljenek a nagyobb költségvetéssel rendelkező alakulatokhoz.
“Igen stabilak voltak szabályok az elmúlt években” – mondta a szakember az Autosportnak. “Természetesen továbbra is vannak, akik jobb munkát végeznek, azonban a középmezőny nagyon szoros, van, mikor mindössze fél másodperc választja csak el egymástól a hetedik és a huszadik helyezettet.”
“Ha megnézzük a tavalyi és az idei időmérő eredményeket, akkor azt láthatjuk, hogy átlagosan 2 tizedmásodpercet javultak a csapatok, mi pedig nem kevesebb, mint 1.4 másodpercet faragtunk a hátrányunkból.”
“A McLaren és a Ferrari továbbra is az élen áll, azonban kétségkívül az említett két gárda fejlődött a legkevesebbet, tehát azt mondhatjuk, hogy egyre nehezebb megtalálni azokat a területeket, ahol javulást lehet elérni.”
Azonban azzal, hogy a jövő évben komolyan megváltoznak majd a technikai szabályok, bevezetésre kerül a kinetikus energiatároló rendszer (KERS), illetve módosítanak az aerodinamikai elemeken, a csapatok sokkal gyorsabb ütemben kezdhetnek el fejleszteni, ami az eredményekre is kihatással lesz.
Bár a legtöbb középcsapat bízik benne, hogy komoly előrelépést tud majd elérni a jövő évben, nagy valószínűséggel sokkal távolabb kerülnek majd egymástól a versenyzők a 2009-es idényben.
A Red Bull Racing ausztrál versenyzője, Mark Webber szerint az új szabályok komoly kihatással lesznek a sportra a jövő évben.
“A versenyzés nem olyan rossz az idei évben. Véleményem szerint jövőre sokkal nagyobbak lesznek a különbségek a versenyzők között, ugyanis az új szabályok bevezetésével lesznek olyan csapatok, amelyek már az elejétől kezdve jól dolgoztak, és akadnak majd olyanok is, amelyek rosszul álltak hozzá bizonyos dolgokhoz” – magyarázta Webber.