A FOTA csütörtökön vázolja fel a Forma-1 jövőjét - F1VILÁG.HU

A FOTA csütörtökön vázolja fel a Forma-1 jövőjét

HIRDETÉS
HIRDETÉS

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szerdán véglegesítette elképzeléseit, és ma délután jelenti be reformcsomagját Genfben, ahol egy nagyszabású sajtókonferencia keretén belül vázolja fel a sport jövőjéről alkotott vízióját.

A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) szerdán véglegesítette elképzeléseit, és ma délután jelenti be reformcsomagját Genfben, ahol egy nagyszabású sajtókonferencia keretén belül vázolja fel a sport jövőjéről alkotott vízióját.

A csapatok szövetsége először tart sajtótájékoztatót megalakulása óta, ugyanis eddig zárt ajtók mögött tanácskozott, ahogy azt szerdán is tette, mikor még utoljára átbeszélte elképzeléseit, amiket csütörtökön ismertet.

A csapatok vezetőiből álló szövetség egy nagyszabású piackutatást végeztetett el az elmúlt hónapokban, hogy közelebb kerülhessen a rajongókhoz, és megtudja, a nézők miket hiányolnak a sportból.

Bár a FOTA nem közölte a sajtótájékoztató pontos menetét, az autosport.com információi szerint a szövetség elnöke, Luca di Montezemolo nyitja meg az ülést, és vázolja fel a főbb pontokat, Ross Brawn beszél majd a technikai, Martin Whitmarsh a sportszakmai, Flavio Briatore pedig az üzleti javaslatokról.

Megbízható források szerint bizonyos javaslatok akár már az idei évben bevezetésre kerülhetnek, mint a futam előtti üzemanyagszint és gumistratégia ismertetése. A tervek szerint a nézők nagyobb betekintést kaphatnak majd a rádióbeszélgetésekbe, és a pontrendszer is megváltozhat valamelyest – bár nem Bernie Ecclestone ötlete szerint, aki a medálrendszer bevezetését szolgalmazta.

A hosszabb távú intézkedések között szerepel majd a tesztek további korlátozása, a módosított időmérő rendszer, illetve a kötelező boxkiállás bevezetése, jóllehet a jövő évtől nem lesz tankolás a verseny közben.

A FOTA továbbá módosítana a pályák vonalvezetésén az előzések számának növelése érdekében, a költségcsökkentő intézkedései keretén belül egységesítené a KERS rendszert, valamint korlátozná a felhasználható anyagok palettáját és befagyasztaná a karosszéria fejlesztést.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!