A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette reformcsomagját, melyben többek között a világbajnoki pontrendszer azonnali átalakítása is szerepel.
A forma-1-es csapatok szövetsége (FOTA) csütörtöki sajtótájékoztatóján ismertette reformcsomagját, melyben többek között a világbajnoki pontrendszer azonnali átalakítása is szerepel.
Az új pontrendszer szerint a győztes 10 helyett 12 pontot kapna, a második 9 ponttal gazdagodna, a harmadik pedig 7 pontot vihetne haza.
Továbbra is az első nyolc helyezett kapna pontokat, és a negyedik helytől lefelé 5-4-3-2-1 lenne a leosztás.
A jelenlegi is érvényben lévő pontrendszert még 2003-ban vezették be, miután az azt megelőző években nem egyszer fordult elő olyan – részben Michael Schumacher dominanciájának köszönhetően –, hogy már jóval a szezon vége előtt eldőlt a világbajnoki cím sorsa.
A jelenlegi rendszer azonban sokak szerint nem igazságos, ugyanis nem jutalmazza eléggé a győzelmeket, hiszen mindössze két pont a különbség az első (10), és a második (8) helyezett között.
Ez pedig a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone szerint nagyban hozzájárul ahhoz, hogy kevés az előzés a versenyeken, mert a pilóták nincsenek kellőképpen motiválva, és két pontért inkább nem kockáztatnak.
Ecclestone éppen ezért korábban már felvetette az Olimpiai játékokhoz hasonló medálrendszer bevezetését, ami garantálná, hogy a legtöbb futamgyőzelmet szerzett versenyzőé lenne a bajnoki cím.
A csapatok szövetsége azonban nem támogatta a brit szakember ötletét, ehelyett egy új rendszert dolgozott ki, amely szintén arra lett kiélezve, hogy jobban jutalmazza a győzelmeket.
A McLaren csapatfőnöke, Martin Whitmarsh elmondta, szükség van a pontrendszer átalakítására, ugyanis a piackutatásból szintén az derült ki, hogy a nézők nagyobb pontkülönbséget szeretnének az első és a második helyezett között, hogy a pilóták inkább a helyezésekért, mintsem a pontokért küzdjenek.
A FOTA a pontrendszer azonnali megváltoztatása mellett azt is el szeretné érni, hogy a csapatok már az idei évtől hozzák nyilvánosságra, mennyi üzemanyaggal kezdik meg az adott futamot.
A csapatok jóváhagyása tehát már megvan, most az FIA Motorsport Világtanács elé kell vinni a kezdeményezéseket, ahol minden bizonnyal mindenre rábolintanak majd.