Az FIA készen áll arra, hogy még a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíj előtt tisztázza a dupla diffúzor kialakítására vonatkozó szabályokat, miután felmerült, hogy egyes csapatok kihasználtak egy, a szabályokban megbúvó újabb kiskaput.
Az FIA készen áll arra, hogy még a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Ausztrál Nagydíj előtt tisztázza a dupla diffúzor kialakítására vonatkozó szabályokat, miután felmerült, hogy egyes csapatok kihasználtak egy, a szabályokban megbúvó újabb kiskaput.
A csütörtöki gépátadáson ugyan minden autót szabályosnak találtak Bahreinben, felmerült, hogy legalább három csapat – köztük a McLaren és a Mercedes GP – úgy alakította ki a motor indítására szolgáló kompresszor bemeneti nyílását a diffúzoron, hogy azzal előnyre tett szert.
A szabályok kimondják, hogy a diffúzoron kialakítható egy akkora rés, amely a motorindító kompresszor meghosszabbított részének csatlakoztatásához „minimálisan szükséges”, ám arról nem esik szó, hogy pontosan mekkora és milyen formájú lehet ez a rés.
Az Autosport információi szerint az irányító testület már felvette a kapcsolatot az érintett csapatokkal, melyek feltételezhetően úgy alakították ki ezt a rést, hogy az aerodinamikai előnyhöz juttatta őket, jóllehet valóban nem vétettek a szabálykönyvben leírtak ellen.
Az FIA a hírek szerint még a következő verseny előtt tisztázza a szabályt, azonban a McLaren ügyvezetője, Martin Whitmarsh nem tart attól, hogy át kellene építeniük autóikat.
„Vannak rések az indítónak, de a mi résünk nem nagyobb, mint a tavalyi bajnokautóé, és nem nagyobb négy másik csapaténál. Folyamatosan egyeztetünk a csapatok között, hogy ki mit csinál, de nem hallottam arról, hogy ezt bárki komolyan kifogásolta volna” – magyarázta.