Brit lapértesülések szerint a Renault elérte célját, és engedélyt kapott a szövetségtől arra, hogy elvégezzen bizonyos módosításokat motorján, de csakis olyanokat, amik a költségek csökkentését és a megbízhatóságát javítását, nem pedig a motorteljesítmény növelését célozzák meg.
Brit lapértesülések szerint a Renault elérte célját, és engedélyt kapott a szövetségtől arra, hogy elvégezzen bizonyos módosításokat motorján, de csakis olyanokat, amik a költségek csökkentését és a megbízhatóságát javítását, nem pedig a motorteljesítmény növelését célozzák meg.
A francia motorgyártó – főleg partnere, a Red Bull Racing nyomására – még a szezonnyitó előtt kérvényezte az FIA-nál, hogy hozzányúlhasson motorjához, amely állítólag jóval gyengébb a riválisokénál.
Bár a mezőnyben lévő motorok (Mercedes, Ferrari, Renault, Cosworth) között elviekben nem szabadna, hogy teljesítménybeli különbségek legyenek, egyes források szerint a valóságban más a helyzet, és akár 30 lóerő is lehet a legerősebb és a leggyengébb egység között.
Sokak szerint a legerősebb a Mercedes, a leggyengébb pedig a Renault motorja, ami a Red Bullnak fájhat a legjobban, hiszen az RB6 egy olyan konstrukció, amely esélyes lehet a bajnoki címre az idei évben.
A francia gyártó korábban már engedélyt kapott a felzárkózásra, ám úgy tűnik, most sem tudta kihasználni a szabályokban rejlő kiskapukat.
Az Autosport úgy tudja, hogy az FIA ugyan engedélyezte, hogy a Renault elvégezzen néhány módosítást V8-as motorján, ám abba nem ment bele, hogy ismét kiegyenlítsék a motorok teljesítményét a mezőnyben.
A francia motorgyártó egy listát is eljuttatott az irányító testülethez, amin azok az elemek szerepeltek, amikhez hozzá szeretne nyúlni még a következő verseny előtt, azonban a szövetség arról kihúzott minden olyat, ami teljesítménybeli javulást eredményezhet.
Mindezek ellenére a Renault így is elégedett lehet, hiszen számos olyan elemet kicserélhet egységében, ami esetleg megbízhatósági problémához vezethetne az idei évben.
Arról pedig nem is beszélve, hogy egyes módosításokkal – amik a költségek csökkentése és a megbízhatóság javítása címszó alatt futnak – teljesítménybeli javulást is elérhetnek, ami hatalmas segítség lehet mind a Renault, mind pedig a Red Bull Racing istállónak.