A Red Bull felfedte az RB6 leggyengébb pontját - F1VILÁG.HU

A Red Bull felfedte az RB6 leggyengébb pontját

HIRDETÉS

Bár meg van elégedve motorpartnere munkájával, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mégis úgy gondolja, hogy a Renault V8-as erőforrása az idei autó leggyengébb pontja, ugyanis a franciák egysége 20-30 lóerővel tud kevesebbet, mint a riválisoké.


Bár meg van elégedve motorpartnere munkájával, a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner mégis úgy gondolja, hogy a Renault V8-as erőforrása az idei autó leggyengébb pontja, ugyanis a franciák egysége 20-30 lóerővel tud kevesebbet, mint a riválisoké.

Annak ellenére, hogy a tavalyi évben engedélyt kapott az FIA-tól, hogy a motorfejlesztési tilalom ellenére hozzányúljon motorjához, és felzárkózzon a többiekhez, a Renault erőforrása még mindig az egyik leggyengébb a mezőnyben.

Legalábbis ezt állítja a Red Bull Racing csapatfőnöke, aki bízik abban, hogy a szövetség lesz olyan sportszerű, hogy ismét engedélyezi a felzárkózást, máskülönben nem lesz más választása az energiaital-gyárosoknak, mint új beszállító után nézni 2011-re.

„A Renault egy fantasztikus partner, öröm vele együtt dolgozni, ráadásul ugyanolyan feltételeket biztosít számunkra, mint gyári csapata számára” – mondta Horner.

„Azonban a probléma az, hogy a jelenlegi szabályok szerint, ahogyan a jelenlegi motorfejlesztési tilalom működik, mind az előnyök, mind a hátrányok befagyasztásra kerülnek.”

„Talán valaki azt gondolja, hogy ez elég ironikusan hangzik, hiszen most itt ülök, és a motor miatti hátrányról beszélek, miközben eddig minden futamon az élről rajtolhattunk, és már három futamgyőzelmet szereztünk az idei évben.”

„Azonban ez is azt mutatja, hogy a srácok mennyire jó munkát végeznek a karosszéria terén, fantasztikusan dolgoznak, mert nagyjából 20-30 lóerővel gyengébb egység dolgozik a mi autónkban, mint riválisokéban.”

„Bár egyelőre előnyben vagyunk a karosszéria miatt, ez két-három verseny múlva már nem biztos, hogy így lesz, és akkor már a motorteljesítmény lesz a döntő tényező.”

“Úgy gondolom, hogy nem sportszerű három-négy évre betiltani a motorfejlesztéseket, mert ezzel a hátrányokat, és az előnyöket is befagyasztja az ember, és ebből nincs kiút.”

Hirdetés

„A gyártóknak össze kell dugniuk a fejüket, és meg kell egyezniük egy olyan formulában, ami előremutat” – magyarázta.

Az év elején volt arról szó, hogy a gyártók idén is kiegyenlíthetik a motorok teljesítményét, ám az FIA a korábbi gyakorlattal ellentétben ezt csak akkor engedélyezte volna, ha nem a legjobb, hanem a legrosszabb motorhoz állítják a motorokat, tehát lettek volna olyan motorgyártók, melyeknek le kellett volna fojtaniuk egységüket.

Bár egyelőre még nem tudni, hogy mi lesz jövőre, és azt követően, még a 2013-ban érkező új motorformula előtt, Horner elmondta, hogy nagy valószínűséggel csak abban az esetben fognak hosszabbítani a Renault-val, ha a franciák javíthatnak erőforrásukon.

„Nagyon elégedettek vagyunk azzal a támogatással, amit a Renault-tól kapunk” – mondta a szakember. „Amennyiben kiegyenlítésre kerülnek a motorok, akkor semmi okunk nincs arra, hogy új beszállító után nézzünk.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull felfedte az RB6 leggyengébb pontját
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!