Tovább finomítanak az SC szabályokon - F1VILÁG.HU

Tovább finomítanak az SC szabályokon

HIRDETÉS

Az FIA megerősítette, hogy tovább pontosítanak a biztonsági autóra vonatkozó szabályokon, miután a pilóták szerint túlzottan veszélyes, ha a felvezető autó sebességére lassítják őket.


Az FIA megerősítette, hogy tovább pontosítanak a biztonsági autóra vonatkozó szabályokon, miután a pilóták szerint túlzottan veszélyes, ha a felvezető autó sebességére lassítják őket.

Az Európa Nagydíjon történtek elkerülése érdekében, ahol Lewis Hamilton annak ellenére sem veszített pozíciót, hogy a biztonsági autó szabálytalan megelőzéséért egy áthajtásos büntetést kapott, az FIA megegyezett, hogy egy új sebességkorlátot vezet be.

A szövetség első ötlete az volt – amire egyébként a csapatvezetők is rábólintottak –, hogy a versenyzők maximum olyan sebességgel körözhessenek a pályán, mint a biztonsági autó, ami garantálja, hogy egyik pilóta sem kerül előnybe a másikkal szemben, hiszen befagynak a különbségek.

Az új rendszert a pénteki és a szombati szabadedzések végén élesben is tesztelték Silverstone-ban, ám az nem volt túlzottan sikeres a versenyzők körében, akik arra panaszkodtak, hogy túlságosan lelassítják őket, így ha valaki nem figyel eléggé, beleszállhat az előtte haladóba.

A versenyzők aggodalma pedig meghallgattatott, és az FIA szombaton jelezte, hogy pontosít a szabályokon, és a köridőt, ami alá nem lehet kerülni, egy padlógázos kör 80%-ában állapítja meg, de ez a szabály továbbra sem vonatkozik azokra a versenyzőkre, akik a biztonsági autó pályára küldésének pillanatában az adott kör utolsó 200 méterét teljesítik.

A szövetség továbbá megerősítette, hogy fenntartja a jogot arra, hogy visszatartsa a biztonsági autó pályára küldését, hogy még véletlenül se ékelődjön be a safety car az egymással harcban lévő versenyzők közé, ahogy az Valenciában történt.

Egy újabb kiegészítésként az irányító testület azt is hozzátette, hogy a csapatokat a jövőben folyamatosan értesíteni fogja arról, hogy mikor zöld, és mikor piros a jelzés a boxutca végén a biztonsági autós periódusban, miután Michael Schumachernek hosszú másodperceket kellett várnia a boxutca végén a piros lámpa miatt Valenciában.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Tovább finomítanak az SC szabályokon
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!