A Mercedes motorsport igazgatója, Norbert Haug szerint a Ferrari kiváló taktikát választott, és ahelyett, hogy sürgette volna a Red-Bull féle diffúzor bevetését, lépésről lépésre haladva mutatta be saját fejlesztését, aminek maximális ereje a következő futamon már kijöhet.
A Mercedes motorsport igazgatója, Norbert Haug szerint a Ferrari kiváló taktikát választott, és ahelyett, hogy sürgette volna a Red-Bull féle diffúzor bevetését, lépésről lépésre haladva mutatta be saját fejlesztését, aminek maximális ereje a következő futamon már kijöhet.
Miközben a Mercedes, a Renault, és a McLaren még mindig szenved a kipufogógázokkal áramoltatott diffúzor optimalizálásával, addig a Ferrari úgy tűnik, szinte zökkenőmentesen vette az akadályokat, és sikeresen lemásolta a Red Bull által már az év eleje óta használt elrendezést.
Mindezt pedig Haug szerint úgy tudta elérni, hogy fokozatosan tért át az új kialakításra, ami lehetővé tette számára, hogy lépésről lépésre kiküszöbölje a felmerült problémákat.
„Úgy tűnik, hogy nem volt egy rossz döntés a Ferrari részéről, hogy nem sietteti a rendszer bevezetését, hanem fokozatos tér át az új elrendezésre” – mondta a Mercedes-Benz szakembere a német Auto Motor und Sport-nak.
A Ferrari a júniusi végi Európa Nagydíjon mutatta be új kipufogórendszerét, ám akkor még csak egyik autójába szerelte be az átalakított hátsó részhez készült új váltóművet.
Egy futammal később, Silverstone-ban, és a rá következő Hockenheimben még hatékonyabbá tette az eszközt, ám a múlt hétvégi Magyar Nagydíjon sem volt maximálisan kiaknázva az eszközben rejlő potenciál, hiszen a magas hőmérsékletű kipufogógázokat csak a diffúzor felett vezette el a csapat.
A német lap értesülései szerint a Ferrari a nyári szünetben – a kéthetes gyárleállás kivételével – keményen dolgozik azon, hogy megoldja a túlmelegedési problémákat, és már a soron következő Belga Nagydíjon maximalizálja a rendszerben lévő lehetőségeket.
Amennyiben ez sikerül az olasz gárdának, akkor egy újabb lépést tehet a Red Bull Racing legyőzése felé, hiszen a soron következő két versenyhelyszínen amúgy sem lesznek olyan nagy előnyben az energiaital-gyárosok, hiszen a hosszú egyenesek kevésbé fekszenek az RB6-os modellnek.