A Ferrari rádióforgalmának újabb részletei kerültek nyilvánosság elé, melyek még inkább azt a gyanút erősítik, hogy az olasz alakulat valóban tiltott csapatutasítást alkalmazott a Német Nagydíjon.
A Ferrari rádióforgalmának újabb részletei kerültek nyilvánosság elé, melyek még inkább azt a gyanút erősítik, hogy az olasz alakulat valóban tiltott csapatutasítást alkalmazott a Német Nagydíjon.
A Scuderia illetékeseinek szeptember elején kell megjelenniük a Motorsport Világtanács előtt Párizsban, hogy magyarázatot adjanak a Németországban történtekre, ahol Felipe Massa átadta vezető pozícióját és ezzel a győzelmet csapattársának, Fernando Alonsónak.
Egészen eddig mindössze annyi „bizonyíték” volt a Ferrari ellen, hogy Rob Smedley, Massa versenymérnöke a következőket közölte a brazil versenyzővel szépen tagoltan: „Fernando gyorsabb nálad! Vetted az üzenetet?”
Massa néhány körrel később látványosan elrontotta a visszafordító utáni kigyorsítást, így csapattársa játszi könnyedséggel vehette át az első helyet, és nyerte meg a versenyt.
Ezt követően Smedley elnézést kért a braziltól, akit nagyon, de nagyon önfeláldozónak minősített a csapatrádión, ami egyértelműen arra utalt, hogy utasításra kellett Massának elengednie a bajnokságban előkelőbb helyen álló márkatársát.
Azonban a héten nyilvánosságra került újabb rádióbeszélgetések alapján úgy tűnik, hogy a „gyorsabb nálad” egy előre megbeszélt kódszó volt, ami jelzés volt Massának, hogy el kell engednie csapattársát.
A formula1.com által készített Német Nagydíj összefoglaló videójába újabb rádiófelvételek kerültek bele, melyeken hallani lehet, ahogy Smedley folyamatosan közli versenyzőjével, hogy mennyivel gyorsabb nála Alonso.
„Fel kell pörögnöd, mert Fernando gyorsabb” – mondta a mérnök, aki így folytatta: „Nagyon közel van hozzád, el fog menni melletted, szóval védened kell a pozíciódat”.
Egyes források szerint Alonso azon kijelentése, hogy „ez nevetséges”, miközben próbált elmenni a keményen védekező brazil mellett, egyfajta kérés volt csapata felé, hogy lépjen közbe, és vegye elő a csapatutasítást.
A video-összefoglalóból az is kiderül, hogy a spanyol korábban már jelezte csapata felé, hogy „sokkal gyorsabb vagyok Felipénél”, amire versenymérnöke, Andrea Stella így felelt: „vettük az üzenetet, vettük az üzenetet.”