A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael azt szeretné, ha már a jövő évtől lenne egy speciális, úgynevezett monszun gumi, aminek használatával olyan körülmények között is biztonságosan lehetne körözni, amik szombaton fogadták a mezőnyt Japánban.
A Williams istálló technikai igazgatója, Sam Michael azt szeretné, ha már a jövő évtől lenne egy speciális, úgynevezett monszun gumi, aminek használatával olyan körülmények között is biztonságosan lehetne körözni, amik szombaton fogadták a mezőnyt Japánban.
A szombat reggeli, utolsó szabadedzésen mindössze két versenyző volt elég bátor ahhoz, hogy mért kört teljesítsen, míg a délutáni időmérőt teljesen elmosta a hatalmas eső, és a versenyirányítás elnapolta a kvalifikációt vasárnapra.
A jelenlegi sportszabályzat értelmében, a négyfajta (szuperlágy, lágy, közepes, kemény) száraz aszfaltra alkalmatos keverék, egy intermediate (köztes), és egy vizes aszfaltra használatos, úgynevezett extrém esőgumi létezik a Forma-1-ben.
Mindez az esetek döntő többségében elég is, ám az olyan körülmények között, amikkel a mai napon találták szembe magukat a csapatok, kevés. Michael éppen ezért úgy gondolja, a jövőben kell egy még brutálisabb abroncs, az ilyen esetekre.
„Ha őszinték akarunk lenni, akkor nem lenne túl nehéz valamivel előrukkolni” – mondta az ausztrál szakember a riportereknek az elhalasztott időmérő után Suzukában.
„Mindössze annyit kellene tenni, hogy meg kellene változtatni a sportszabályzatot, és minden csapat rendelkezésére kellene bocsátani egy monszun gumit, aminek bordázata 10-12mm mély is lehetne.”
„Természetesen ez 5-10 másodperccel gyengébb köridőkre lenne képes egy átlagosan vizes pályán, azonban ezt nem kellene olyan körülmények között használni, ahhoz elegendő az extrém esőgumi.”
„Ezt csak akkor kellene elővenni, ha olyan borzalmasak a körülmények, mint amilyenek ma voltak, és az FIA-nak ki kellene adnia egy utasítást, hogy most a monszun gumikat kell használnia mindenkinek, a biztonság megőrzése érdekében.”
„Úgy gondolom, hogy ez egy egybeszállítós rendszerben könnyedén működni tudna. Lenne is értelme, hiszen ha vasárnap lett volna, akkor el kellett volna halasztani a futamot hétfőre, ami hatalmas galibát okozott volna, minden téren.”
„Egy garnitúra monszun gumi előállítása a csapatok részére, jóval kevesebb pénzbe kerülne, mint egy esetleges hétfői verseny megrendezése.”
“Ezeket a gumikat ugyanis nem kizárt, hogy csak háromévente kellene elővenni, de legalább lenne valamink, amivel ki tudunk menni ilyen körülmények között a pályára.”
A jövő éven visszatérő, és három évig egyedüli beszállítóként a sportban jelenlévő Pirelli egyelőre nem kommentálta mindezt, azonban nem kizárt, hogy az olasz beszállító leül a szövetséggel, és megbeszéléseket folytat ebben a kérdésben.