A forma-1-es csapatok arra használták a múlt heti tesztet Abu Dhabiban, hogy pályára vigyék legújabb fejlesztéseik első verzióit, illetve adatokat gyűjtsenek, hogy intenzívebben megkezdhessék jövő évi versenygépeik fejlesztését.
A forma-1-es csapatok arra használták a múlt heti tesztet Abu Dhabiban, hogy pályára vigyék legújabb fejlesztéseik első verzióit, illetve adatokat gyűjtsenek, hogy intenzívebben megkezdhessék jövő évi versenygépeik fejlesztését.
A Mercedes volt az első alakulat, amely az újoncok számára kiírt teszten kipróbálta a jövőre bevezetésre kerülő állítható hátsó szárnyat, amit a versenyzők akkor használhatnak, ha egy másodpercen belülre kerülnek az előttük haladóhoz képest, írja az Autosport magazin.
Ekkor a követő autóban ülő pilóta – a légellenállás csökkentése, így a végsebesség növelése érdekében – változtathat hátsó szárnya állásán, a vízszintes lemezprofilok közti hézagot 10mm-ről 50mm-re növelheti meg, egyetlen kézmozdulattal.
Mindez egyfajta pótlója lesz a jövő évben tiltólistára kerülő F-csatornának, ám a szakemberek bíznak abban, hogy ez még jobban elősegíti majd az előzéseket, amikből az idei évben sem volt túlzottan sok.
Más csapatok a különböző aerodinamikai megoldásokon dolgoztak, és a többség már a kötelezően előírt súlyeloszlással (elöl 46%, hátul 54%) futtatta versenygépeit.
A múlt heti teszten a csapatok az új Pirelli gumikat is kipróbálhatták, ami szintén nagyon fontos volt, hiszen legközelebb már csak a téli tesztszezon kezdetén, február 3-án gördülhetnek pályára a spanyolországi Valenciában.