Az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery a jerezi teszteket követően úgy nyilatkozott, az abroncsok pontosan úgy teljesítettek Spanyolországban, ahogyan arra számítottak.
Elégedett a négynapos jerezi tesztsorozat eredményeivel a Forma-1-be 2011-ben visszatérő Pirelli.
Az olasz gumigyártó motorsport-igazgatója, Paul Hembery a második kollektív tesztsorozatot követően úgy nyilatkozott, az abroncsok pontosan úgy teljesítettek Spanyolországban, ahogyan arra számítottak, és a tapasztalt gumikopás is azt mutatja, jó úton járnak ahhoz, hogy izgalmasabb versenyeket láthassunk a következő szezonban.
„A csapatok egy olyan helyzetben voltak korábban, melyben 50-60 kört meg tudtak tenni egy szett gumival. Ha ez így maradna, akkor semmi taktika nem lenne” – nyilatkozta a szakember.
„Megpróbáljuk megtalálni az egyensúlyt az élettartam, valamint aközött, hogy a csapatoknak kereket kelljen cserélniük. Ez összhangban áll azzal, amit tervezünk. Ami azt illeti, ez egy nagyon összetett dolog. Ha egy olyan abroncsot gyártasz, ami túl sokáig kitart, a csapatok egyszer állnak ki kerékcserére, így pontosan azt teszik majd, mint a múltban.”
„Hogy ezt elkerüljük, bele kell kényszerítenünk őket egy olyan helyzetbe, ahol a keverék nagyjából 100-110 km-t bír ki, figyelembe véve, hogy a legtöbb verseny nagyjából 300-320 km hosszú.”
Hembery mindazonáltal cáfolta azokat a pletykákat, melyek szerint a gumik túlzott elhasználódása miatt akár négy kerékcserére is sor kerülhet egy-egy verseny során. A szakember szerint továbbra is két, legrosszabb esetben pedig három kiállás a reális.
„A kapott adatok alapján nem számítunk négy kerékcserére.. Három talán lehet, de függ a csapatoktól is. Továbbra is kettőt tartunk elképzelhetőnek, legrosszabb esetben valaki háromszor áll ki, de négyre egyáltalán nem számítunk a kapott adatok alapján, az elég furcsa lenne.”
A Pirelli motorsport-igazgatója hozzátette, nagyon sok múlik majd azon, a versenyzők miképp bánnak abroncsaikkal a versenyek során, különösen akkor, amikor még friss az adott keverék.
„Azt vettük észre, hogy a versenyzők az első 4-5 körben óvják a gumikat, ami elég jelentős hatással lehet a keverék élettartamára.”
„Számos versenyző jött oda hozzám és mondta, hogy nagyon élvezetes lesz versenyezni ezekkel a gumikkal, a mi célunk pedig pontosan ez volt.
A szakember ezzel együtt elmondta, ha nem a kívánt eredményt látják az első versenyek során, akkor készen állnak arra, hogy önvizsgálatot tartsanak, és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel együttműködve változtassanak a keverékeken.
„Mindig is mondtuk, hogy kellően alázatosak vagyunk ahhoz, hogy tudjuk, hat hónapos tesztidőszak alatt nem tudhatunk meg mindent. De ez egy olyasvalami, amiről az FIA-val közösen fogunk dönteni. Nem a csapatok szólnak bele ebbe, mert nem kockáztathatjuk meg, hogy bárkinek előnyt adjunk.”