A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone nem hisz a menet közben állítható hátsó szárnyak sikerében, és úgy növelné az előzések számát, hogy mesterségesen eláztatná a pályát a verseny közben, ami garantáltan fokozná az izgalmakat.
A Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone nem hisz a menet közben állítható hátsó szárnyak sikerében, és úgy növelné az előzések számát, hogy mesterségesen eláztatná a pályát a verseny közben, ami garantáltan fokozná az izgalmakat.
„Egyetértek (Sebastian) Vettel azon kijelentésével, hogy a menet közben állítható hátsó szárnyak nem feltétlenül hoznak majd sikert” – magyarázta a brit üzletember a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjújában.
„Nagyon nehéz lesz a sportfelügyelőknek kontrollálniuk az egészet, hiszen nagyon szűk az az intervallum, mikor használni lehet”
Ecclestone szerint sokkal jobb lenne, ha néha mesterségesen eláztatnák a pályát a versenyen, mert a vizes aszfalton sokkal több lenne az előzés, és izgalmasabb, látványosabb versenyek lennének, ráadásul a nézőknek sem kellene esőkabátban, vagy esernyő alatt figyelniük a helyszínen a történéseket.
„Nézzük csak meg a mostani versenyeket” – folytatta. „Az előzés szinte lehetetlen, mert a száraz pályán csak egyetlen ideális ív van, melyen maximum sebességgel lehet haladni, ugyanis csak ott van tapadás, ahol fel van gumizva a pálya.”
„Vizes pályán viszont teljesen más a helyzet. Mindig vizes pályán vannak a legizgalmasabb versenyek, így el kellene gondolkodni azon, hogy mesterséges esővel (locsolóval) tesszük vizessé az aszfaltot.”
„Vannak olyan pályák, ahol fel lehet locsolni a burkolatot, és könnyű lenne ilyen rendszereket telepíteni több pályán. Miért ne engednénk, hogy „essen” a futam közepén. Húsz körig, vagy az utolsó tíz körre? Mondjuk, két perccel előtte lehetne jelezni.”
A Forma-1 mindenhatója ismét elhintette a medálrendszer bevezetésének lehetőségét, amit továbbra is nagyon jó ötletnek tartana, noha azt a csapatok nem támogatták az elmúlt években, így maradt a pontrendszer.
„Tartom magam, adjunk medálokat a pontok helyett” – magyarázta. „A versenyzők győzni akarnának, és nem a második, harmadik, vagy a negyedik helyre hajtanának. Szóval jobb lenne egy olyan rendszer, ahol a győzelmek számítanának.”