A Forma-1 csapatai még a szezon kezdete előtt megvitatják a Pirelli azon javaslatát, mely szerint a gyártó új fejlesztésű abroncsait a mezőny a nagydíjhétvégék pénteki első szabadedzésén szabadon tesztelhesse.
A Forma-1 csapatai még a szezon kezdete előtt megvitatják a Pirelli azon javaslatát, mely szerint a gyártó új fejlesztésű abroncsait a mezőny a nagydíjhétvégék pénteki első szabadedzésén szabadon tesztelhesse.
Miután a csapaton az idei évben sem tesztelhetnek szezon közben, a Pirellinek nem igazán van lehetősége arra, hogy adatokat gyűjtsön abroncsairól annak érdekében, hogy tovább fejleszthesse azokat az idény során.
Bár korábban szóba került, hogy a nagydíjhétvégéket követő hétfői napokon a csapatok egy-egy extra napra az adott versenyhelyszínen maradnak, a Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery az Autosportnak nyilatkozva nemrégiben elmondta, valószínűleg sokkal jobb megoldás az, ha péntekenként tesztelik az új komponenseket.
„Ha sikerül megvalósítani az ötletet, miszerint afféle tesztnek használnánk az első szabadedzést, akkor minden egyes csapatnak adnánk néhány szett új keveréket, amit használhatnának” – mondta Hembery.
„Miután elhasználták ezeket az extra garnitúrákat, a csapatok folytathatnánk a munkát a versenyen használt keverékekkel a hétvége további részében. Megérdeklődtük a csapatoknál, hogy támogatnák-e ezt az ötletet.”
A szakember hozzátette, véleménye szerint ez a megoldás azért is kedvezőbb, mert egyáltalán nem kerül plusz költségekbe.
„Találnunk kellett egy olyan megoldást, ami nem kerül sok pénzbe. Az, hogy extra abroncsokat biztosítunk a csapatoknak, nem gátolja meg őket abban, hogy elvégezzék a szükséges munkát a versenyhétvége során, ráadásul így nem lesz ismeretlen faktor, amennyiben lecseréljük a használandó garnitúrákat.”
Hembery mindazonáltal elmondta, egyelőre még nem született végső döntés annak kapcsán, hogy mely időpontokban, és pontosan hogyan hajtják végre fejlesztési programjukat 2011-ben.
„Akkor fogunk változtatni a keverékeken, ha az idő nekünk dolgozik. Nem fogunk változtatásokat végezni csak azért, hogy felrázzuk a dolgokat – valószínűleg csak akkor módosítunk, ha olyat látunk, ami feltétlenül közbelépést igényel.”
Amennyiben a csapatok belemennek abban, hogy péntekenként az új abroncsokat is teszteljék, úgy akár már a Maláj Nagydíjon működhet az új rendszer.
„Malajzia elég vonzó számunkra, elsősorban az extra hőmérsékletek miatt. Muszáj, hogy olyan abroncsaink legyenek, melyek 10-től 50 °C-ig kiválóan működnek, szóval sokat kell tanulnunk az idei évben.”