Az FIA kedden bejelentette, hogy finomít a biztonsági autós fázisra vonatkozó szabályokon, hogy még jobban növelje a biztonságot, és bezárja az esetleges kiskapukat.
Az FIA kedden bejelentette, hogy finomít a biztonsági autós fázisra vonatkozó szabályokon, hogy még jobban növelje a biztonságot, és bezárja az esetleges kiskapukat.
A tavalyi évben a pilótáknak egy körön keresztül egy előre meghatározott redukált sebességet kellett tartaniuk, még akkor is, ha nem érték utol a biztonsági autót. Az idei évben viszont nem egy, hanem két körön keresztül kell ezt a sebességet tartaniuk, hogy több idő legyen összerázni a mezőnyt.
„A biztonsági autós sebességhatár (ami hozzávetőlegesen az éles köridő 40 százalékkal való redukálása) most egy helyett két teljes körig lesz érvényben. Ennek célja az, hogy minden versenyautó biztonságos sebességgel haladhasson, amíg el nem éri a biztonsági autót” – olvasható az FIA kedden kiadott közleményében.
A tavalyi évben előfordult, hogy egy-egy versenyző rengeteg időt veszített azzal, hogy meg kellett állnia a boxutca végén lévő piros jelzés miatt, ugyanis éppen akkor érte el a mezőny a boxutca kijáratát.
Idén ilyen nem fordulhat elő, ugyanis „a biztonsági autós periódus alatt a boxutca kijáratánál lévő jelzőlámpa végig zöld marad, hacsak nem függesztik fel a versenyt”.