A Kínai Nagydíjon remek csatákat vívott a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel a Ferrari spanyol versenyzője Fernando Alonso, aki azonban jobb’ szerette volna, ha mindezt a dobogóért teszi egykori legnagyobb riválisa ellenében.
A Kínai Nagydíjon remek csatákat vívott a hétszeres világbajnok Michael Schumacherrel a Ferrari spanyol versenyzője Fernando Alonso, aki azonban jobb’ szerette volna, ha mindezt a dobogóért teszi egykori legnagyobb riválisa ellenében.
Az öt-hat évvel ezelőtt időket idézte a vasárnapi Kínai Nagydíj, a mezőny két világbajnoka, Michael Schumacher és Fernando Alonso ugyanis nem egyszer egymásra talált a sanghaji pályán.
A Ferrari versenyzője végül a hetedik, Schumacher pedig a nyolcadik helyen futott be. Alonso elmondta, nem sikerült jól a rajtja, a hétszeres világbajnokkal vívott küzdelem közben pedig minden esélyét elveszítette arra, hogy a dobogóért szálljon harcba.
„Rosszul rajtoltam, Felipe el tudott menni mellettem és az egyik Force India is majdnem ugyanezt tette, eztán viszont remek csatát vívtam a nyitókörben” – mondta Alonso.
„Az első kiállás után túl sok időt veszítettem Michael [Schumacher] mögött, emiatt pedig nem volt lehetőségem arra, hogy tartsam az élmezőny iramát. A verseny végén ismét azon kaptam magam, hogy vele csatázok, ezúttal azonban fordított helyzetben. Ismét remek küzdelem volt, de jobban tetszett volna, ha mindez a dobogóért megy, nem pedig a hetedik helyért.”
Alonso hozzátette, egyszerűen nem voltak elég gyorsak ahhoz, hogy harcba szálljanak a Red Bull és a McLaren versenyzőivel, így mihamarabb javítaniuk kell – elsősorban aerodinamikai oldalon.
„Sajnos a tempónk túl lassú volt és nem gondolom azt, hogy egy más taktika bármin és változtatott volna. Voltak már jobb vasárnapjaim is karrierem során, de emiatt nem veszítem el az önbizalmamat.”
„Tudjuk, hogy fejlődnünk kell, ha az élen akarunk versenyezni: a McLaren és a Mercedes már megtette ezt, és semmi okunk nincs arra, hogy azt higgyük, mi nem vagyunk képesek erre.”
„Nyilvánvalóan az aerodinamika az Achilles ínunk, és ez az a terület, ahol a legtöbbet kell dolgoznunk. Nyolc nappal ezelőtt Malajziában kielégítő jeleket kaptunk, itt viszont nem ez volt a helyzet: az autó nem változott, míg a többiek fejlődést értek el.”