Minden idők legjobb forma-1-es vívmányának titulálta a légellenállást csökkentő rendszert (DRS) a Mercedes GP német versenyzője, Nico Rosberg, aki szerint a versenyek egyértelműen izgalmasabbá váltak az új szabályoknak köszönhetően.
Minden idők legjobb forma-1-es vívmányának titulálta a légellenállást csökkentő rendszert (DRS) a Mercedes GP német versenyzője, Nico Rosberg, aki szerint a versenyek egyértelműen izgalmasabbá váltak az új szabályoknak köszönhetően.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egyik idei újítása az állítható hátsó terelőszárny, melytől a szezont megelőzően mindenki az előzések megszaporodására számított. Habár a legtöbben szkeptikusan nyilatkoztak a DRS-rendszer hatékonyságát illetően, a Mercedes fiatal tehetsége, Nico Rosberg szerint zseniálisnak nevezhető a találmány, és a Pirelli új abroncsaival együtt sokkal izgalmasabbá teszi a versenyeket.
„A Forma-1 briliáns munkát végzett. Hát milyen izgalmakat tartogattak a versenyek?! Lenyűgöző” – lelkendezett Rosberg.
„Senki sem mondja, hogy unalmas versenyeink lennének. Vannak előzések jobbra, balra, középen – mindenhol! Tehát nagyon-nagyon jó munkát végeztek és ez a legfontosabb dolog, amit ki kell emelni.”
„Ezek az emberek egyik évről a másikra sokkal izgalmasabbá tették a versenyzést, ez pedig fantasztikus. Tényleg remek, nemde? A gumiknak és a szárnyaknak köszönhetően.”
„A hátsó szárny talán a legjobb ötlet a sportág történetében. Nem? Aztán ott vannak a gumik is. Mindenki kritizálta a Pirellit, de sokkal látványosabbá tették ezt a sportot. Ez pedig nagyszerű.”
Habár Rosberget lenyűgözte az állítható hátsó szárny hatékonysága, a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali úgy véli, időre van szükség ahhoz, hogy megfelelően értékelni lehessen a DRS-rendszert.
„Láthattunk három különböző szituációt három különböző versenyen, szóval még várnunk kell egy kicsit, hogy megtudjuk, mi a helyes egyensúly” – mondta a szakember.
„Szerintem – és ez személyes vélemény – a DRS aktiválásának teljesen más hatása van a futam elején, mint mondjuk a végén, függően attól, milyen állapotban vannak az abroncsok. Tehát ez az egész a gumik hatása, nem a sebességé, vagy azé, hogy hátul vagy.”
„Egyszerűen a gumik viselkedéséről van szó, tehát még várnunk kell, hogy kiderüljön, mi a legjobb megoldás ebben a tekintetben. Ausztráliában, Malajziában és Kínában teljesen más helyzetet láthattunk, Kínában azonban a legfőbb oka az előzéseknek az volt, hogy a gumik másképp viselkedtek, tehát voltak lehetőségek.”