Bár korábban úgy volt, hogy több mint három évtized után, 2013-ban visszatérhet a nagyobb leszorítóerőt generáló formázott kialakítású fenéklemez a Forma-1-be, a legfrissebb hírek szerint a csapatok még ezen a héten lemondanak korábbi tervükről.
Bár korábban úgy volt, hogy több mint három évtized után, 2013-ban visszatérhet a nagyobb leszorítóerőt generáló formázott kialakítású fenéklemez a Forma-1-be, a legfrissebb hírek szerint a csapatok még ezen a héten lemondanak korábbi tervükről.
A 2013-ban bevezetésre kerülő, ám még nem elfogadott új szabályok javarésze a Williams főmérnöke, Patrick Head és a Ferrari egykori főtervezője, Rory Byrne nevéhez fűződik, akik együttvéve nem kevesebb, mint 17 konstruktőri világbajnoki címet szereztek a Williamsnek, a Benettonnak és a Ferrarinak.
Head és Byrne az előzések számának drasztikus növekedése miatt gondolták úgy, hogy ismét engedélyezni kellene a szívóhatást az F1-ben, ám mivel az idei évben eddig megrendezett négy versenyen talán sok is volt az előzés az új szárnyak miatt, elvethetik a tervet.
A csapatok illetékesei a múlt hétvégén összeültek, és kielemezték a szívóhatás esetleges visszatérésének hatásait és úgy ítélték meg, hogy a lépés talán túl drasztikus lenne, nem beszélve arról, hogy így nem tudnák megfelelően kontrolálni a leszorítóerőt és a légellenállást.
A technikai szabályokat felügyelő munkacsoport a Török Nagydíj hétvégéjén arra a döntésre jutott, hogy el kellene vetni korábbi ötletüket, és mégsem kellene visszahozni a szívóhatást 2013-ban, amit az Autosport információi szerint az FIA Technikai Munkacsoport szerdai ülésén jóvá is hagyhat illetve alá is írhat.
A negatív szárny alakra formázott fenéklemezt (amivel elméletileg még közelebb autózhatnak egymáshoz a versenyzők) a 1982-es szezon végén tiltották be, mert a szövetség úgy érezte, hogy túlságosan megnőtt a kanyarvételi sebesség, és az autók veszélyessé váltak.
Akkoriban az oldalsó légterelő kötények is segítettek az úgynevezett szívóhatás még hatékonyabbá tételében, amit szintén betiltottak, és a 2013-ban bemutatkozó új szabályok sem engedélyeznek, azaz a csapatoknak nem lesz lehetőségük arra, hogy az autó oldala lejjebb legyen, mint a középső része.